La dotzena edició del Mobile World Congress (MWC) que es celebrarà a Barcelona entre el 27 de febrer i el 2 de març comptarà com a ponents amb el conseller delegat de Neflix, Reed Hastings, i el fundador de Niantic (empresa creadora de Pokemon Go), John Hanke com a relleus del fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, que va consagrar-se com el ponent estrella en les últimes dues edicions. Un canvi que segons el responsable de Màrqueting de GSMA, Michael O'Hara, entra dins l'estratègia de "rotacions" per donar veu a altres ponents de la indústria mòbil.
A l'espera de superar la xifra rècord de 101.000 assistents procedents de 200 països assolida durant el 2016, el conseller delegat de GSMA (associació mòbil que patrocina i impulsa l'esdeveniment), John Hoffman, ha avançat en la roda premsa prèvia al tret de sortida que aquesta nova edició comptarà amb més de 2.200 expositors i més de 160 delegacions institucionals.
Més enllà de les xifres de l'esdeveniment, Hoffman ha insistit una vegada i una altra en la importància que Barcelona també hi guanyi alguna cosa, pel que ha xifrat l'impacte econòmic en la comunitat local en 465 milions d'euros i 13.213 llocs de treball temporals. Des de la primera edició celebrada a la capital catalana el 2006, l'impacte estimat és de 3.900 milions i 101.000 llocs de treball. I tot plegat tenint en compte que "no és només l'impacte econòmic sinó també l'oportunitat que els ciutadans puguin viure l'experiència i els avanços tecnològics en el seu dia a dia", ha afegit.
Més novetats: dones i adolescents
Més enllà de les xarxes mòbils, la sostenibilitat, l'Internet de les Coses (IoT) o la quarta revolució industrial, aquesta nova edició també estrenarà dos nous programes al voltant dels adolescents i les dones.
Youth Mobile Festival (YoMo) serà l'encarregat de fer vibrar els joves d'entre 10 i 16 anys, i especialment a les noies, en les àrees de ciències, matemàtiques, disseny, art o tecnologia, entre d'altres. “Tot i no ser consumidors principals, són el futur, i és important donar-los la oportunitat d’impulsar les noves tecnologies”, ha remarcat Hoffman.
En aquesta mateixa línia de reduir la bretxa de participació entre homes i dones a la indústria de la telefonia mòbil, també s'organitzarà per primera vegada Women 4Tech. Un fòrum per exposar, debatre i trobar-se amb l'objectiu que les dones arribin a representar almenys el 25% dels assistents a l'MWC. Actualment, suposen un 21%. "Anem a canviar la situació actual", ha encoratjat Hoffman amb la voluntat de què assisteixin tantes dones com homes. Tecnologia per la igualtat.