Nedgia, la distribuïdora de gas del Grup Naturgy, destinarà 15 milions d'euros a reparar o substituir instal·lacions i equipaments de gas (calderes, escalfadors...) i ajudarà econòmicament el reemplaçament d'electrodomèstics (rentadora i frigorífic) dels seus clients a les zones més afectades per la DANA i les pluges torrencials de la passada setmana.
Segons va informar Naturgy, també realitzarà revisions gratuïtes de les instal·lacions per garantir la seva seguretat. Aquesta mesura tindrà un impacte potencial sobre aproximadament 25.000 habitatges i comerços de la Comunitat Valenciana.
Referent a això, el president de la companyia, Francisco Reynés, va explicar que saben "que res no pot alleujar completament el dolor dels afectats per aquesta tragèdia però ens posem a disposició dels nostres clients per ajudar en la mesura de les nostres possibilitats a recuperar les condicions d'habitabilitat de les seves llars".
"Som conscients de la nostra responsabilitat social com a proveïdors d'un servei essencial i volem contribuir a la recuperació de les zones afectades", va assegurar.
Aquesta iniciativa ja es pot gestionar a través dels canals del Servei d'Atenció al Client de Nedgia ('www.nedgia.es'). També, a través del número telefònic 900408080 i en punts d'atenció presencial que es desplegaran a la zona, com els ja habilitats a Benetusser (Camí Nou, 36) i Catarroja (Església de San Antonio).
Naturgy ja va anunciar la setmana passada que permetrà l'ajornament de totes les factures de llum, gas i serveis energètics a llars, pimes i autònoms de les zones afectades. L'ajornament es pot sol·licitar directament a través del Servei d'Atenció al Client i al telèfon 900100251. A més, la companyia ja ha activat un programa de priorització i avançament de pagaments a tots els seus proveïdors a la Comunitat Valenciana i altres zones afectades.
D'altra banda, Fundació Naturgy ha realitzat una donació econòmica per als afectats que vehicularà a través de Creu Roja i Càritas. A més, la companyia també facilita als seus treballadors vies perquè puguin complementar-la amb donacions a títol personal.
A més, per allotjar persones els habitatges de les quals hagin estat destruïts, Naturgy ha ofert tant a les autoritats de les zones més afectades com a Creu Roja i Càritas l'ús de les residències per a empleats de les quals disposa el grup a la província de Conca.
Pel que fa al subministrament energètic, Naturgy ha reforçat la seva presència sobre el terreny a través de la seva filial Nedgia, desplaçant més de 200 efectius des d'altres comunitats autònomes que ja estan comprovant l'estat de les canalitzacions de gas quan és possible, sempre en coordinació amb els serveis d'emergència i sota la premissa de la seguretat de clients i empleats.
De fet, ja ha començat a recuperar-se el subministrament energètic en les àrees en les quals els equips de la companyia han pogut accedir. Les interrupcions en el subministrament actual es deuen als requeriments dels serveis d'emergència, amb talls controlats per poder accedir als llocs amb plena seguretat.