Naturgy s'ha aliat amb Google Cloud per accelerar la digitalització de l'àrea de clients i créixer qualitativament en el procés de captació. En un comunicat, Naturgy ha assegurat que fruit d'aquesta col·laboració, la companyia ha triplicat la contractació en línia en el primer semestre de l'any.
Les dues companyies treballen en diferents línies de col·laboració per avançar en automatització i noves tecnologies, identificant i implementant solucions en diversos àmbits. De la mà de Google Cloud, Naturgy s'endinsarà en el màrqueting digital enfocat cap al client, és a dir, en tot el relacionat amb l'optimització i millora en la contractació digital.
D'altra banda, Naturgy és desenvolupant amb Google Cloud tecnologia Document AI, per millorar l'experiència digital dels clients llegint automàticament la informació de documents que el client adjunti, enlloc que hagi d'informar-los en les aplicacions.
Quant als dispositius intel·ligents a la llar, Naturgy incorpora dins de la seva proposta comercial un altaveu intel·ligent Google Nest Mini per a les noves contractacions d'energia que es realitzin conjuntament amb un servei de valor afegit.
Un dels factors clau d'aquest increment ha estat la col·laboració estratègica amb Google per consolidar el mix de mitjans digital. La col·laboració s'ha centrat en agències i en digital partners, la qual cosa ha permès alhora diversificar les recerques en l'ecosistema Google. D'aquesta forma, s'ha pogut recollir l'interès del client des de diferents punts de contacte i s'ha minimitzat la pèrdua d'oportunitats.
Maximitzar l'eficiència
Quant a solucions de processos com a cloud, machine learning o intel·ligència artificial, l'objectiu de l'aliança és maximitzar l'eficiència de la inversió en l'àrea digital. Per a això, Naturgy ha col·laborat amb Google Cloud per desenvolupar models d'atribució basats en Data de l'agregador de continguts per fer més eficient el seu mix digital.
El director general de Comercialització de Naturgy, Carlos Vecino, ha explicat que "a la companyia se li dona suport una vegada més en el millor expertise per oferir productes i serveis d'avantguarda, i avançant-se sempre a les necessitats dels clients, que reclamen un rol més actiu en la gestió de la seva demanda".
Per la seva part, el country mànager de Google Cloud a Espanya i Portugal, Isaac Hernández, ha destacat que "la tecnologia ha sempre de ser al servei de les persones, i la nostra feina amb Naturgy és un clar exemple de com es poden optimitzar els processos gràcies al núvol per dissenyar un servei i una experiència de client més senzilla, eficient i adaptada a les seves necessitats".