Social Car i Gowe: aquestes són les dues plataformes de VTC que han aparegut a Barcelona per tractar de captar els antics clients de Uber i Cabify, que van abandonar la capital catalana una vegada el Govern va aprovar el seu nou decret, encara que aquesta última va tornar a la ciutat després de canviar el seu model de negoci.
D'una banda, Social Car oferirà des d'aquesta mateixa setmana el seu servei de vehicles amb conductor (VTC). Segons un comunicat de la companyia, el client pot demanar un VTC des de la seva aplicació en qualsevol moment, i el servei es llança amb un codi descompte del 30% per a tots els que ja siguin usuaris de la plataforma.
L'app s'adapta a la nova normativa catalana que preveu un període de precontractació de 15 minuts per trajecte i evitar que el cotxe estigui en circulació mentre no dóna servei, per a la qual cosa Social Car ha tancat un acord amb WeSmartPark, que té una xarxa d'estacionaments a la ciutat.
D'altra banda, Gowe, que va ser presentada la setmana passada, ha sorgit amb la previsió de disposar de 300 cotxes a finals d'abril i anar creixent conforme amb la demanda, a més de generar en la seva arrencada "prop de 500 llocs de treball".
L'empresa, que ha estat creada pels emprenedors Sacha Michaud (de Glovo) i Jordi Marzal, ha destacat que respecta l'esperit de la nova normativa de la Generalitat en general i el requisit de precontractació de 15 minuts d'antelació en particular, i que vol "conviure en bona sintonia amb el taxi i altres propostes de mobilitat".