Nenuco, una de les marques més icòniques de Famosa, compleix 45 anys i  ho fa com a líder i número u en vendes des de fa vuit anys en la categoria de nurturing a Espanya, segons dades de NPD.

Amb més de 60 referències a la venda, Nenuco és present a 50 països d'Europa, Amèrica i Àsia. Va assolir unes vendes per valor de prop de 14 milions d'euros l'últim any a Espanya, segons dades de NPD, ocupant la posició número 11 entre les marques de joguines més venudes.

En el àmbit global, Nenuco ven més de 2,5 milions d'unitats anualment, factura més de 40 milions d'euros i és la marca número u en facturació de Famosa. La companyia presenta cada any novetats de Nenuco i ha anat renovant els seus "clàssics" cada temporada.

Per a aquesta campanya de Nadal, Famosa presenta cinc novetats de Nenuco en les quals continua incorporant "realitat del dia a dia, com és Nenuco i Petuco, una mascota per a Nenuco, ja que el nombre de mascotes en les famílies ha augmentat i és una realitat amb la qual conviuen els nens, o bé Nenuco Estàs bé tapadet? que segueix la tendència Swaddling, de com acompanyar els nadons a l'hora de dormir".

Famosa subratlla que "Nenuco és una marca intergeneracional amb què han jugat i juguen avis, pares i nens. Actualment, compta amb més de 60 referències a la venda, entre elles kits que inclouen ninots de Nenuco, com 'Nenuco, què mengem avui?, 'Nenuco amb el seu tricicle' o 'Nenuco aniversari'. A més, Nenuco disposa de 20 referències de roba i accessoris que complementen les opcions de joc de Nenuco.

"Nenuco és una de les marques més icòniques de Famosa, i la marca que més factura globalment per a l'empresa, que malgrat complir ja 45 anys ha anat renovant-se any a any per adaptar-se a les noves generacions sense perdre la seva essència. Una estratègia que ha posicionat a Nenuco com a líder en vendes en la seva categoria no només a Espanya, sinó en mercats com Itàlia i Portugal i amb una presència molt important en altres països Europeus i Llatinoamèrica, concretament a Mèxic", va afirmar Jose Miguel Toledo, CEO de Famosa.

Segons Jose Miguel Toledo, Nenuco ajuda a educar els nens en valors com l'afectivitat i la cura, a través de la imitació i la reproducció de rols, els nens aprenen a través del joc i desenvolupen la seva part més emocional.

Modes i canvis socials

Malgrat ser una de les marques clàssiques i més antigues de Famosa, la companyia ha invertit en innovació i en el desenvolupament de nous productes i dissenys, adaptant-lo als nous temps.

Així, l'equip de disseny ha anat aplicant en cada època les noves modes en peces de vestir i pentinats, evolucionant per exemple l'estètica de la roba de Nenuco que s'ha anat adaptant a les tendències al llarg dels anys. "Si a finals dels 70 i els 80 els primers Nenuco vestien models de tall més clàssic amb roba d'encaix i feta amb punt i adornada amb brodats, avui el seu armari és atapeït de dissenys més acolorits i amb petites i divertides il·lustracions", expliquen des de la companyia.

Afegeixen que l'evolució de les tendències en aquests anys també és visible als accessoris que incorporen complements de moda "com el flotador Flamenc de Nenuco o el modern tricicle de Nenuco. Els accessoris de la marca també s'han anat adaptant als nous temps i avui Nenuco compta amb una cadira de seguretat per a automòbil o un robot de cuina per preparar farinetes que reprodueixen elements amb què els nens estan familiaritzats en la seva vida diària".

Així mateix, destaquen la incorporació de les noves tecnologies a les seves col·leccions amb productes que permeten gaudir de noves experiències integrant el joc amb aplicacions desenvolupades específicament per a això. "Un clar exemple és Nenuco Happy School o Nenuco Happy Doctor, aquest últim que recrea el joc de doctors a través d'una aplicació de Realitat Augmentada amb la qual es pot passar consulta, curar ruptures d'ossos o eliminar polls, entre d'altres. I si es vol jugar sense Tablet, el ninot interactiu reacciona amb plors, rialles i sons a diferents accessoris de metge/a amb els quals jugar", relaten.

"No s'ha d'oblidar que els nens aprenen en gran manera per imitació dels grans i la tecnologia forma part de les seves vides en una mesura o una altra. En els últims anys detectem un interès més gran per les joguines més tecnificades i hem invertit en innovació per incorporar aquest element, però sense perdre l'essència del que són les nostres joguines i dels rols i habilitats que es desenvolupen amb ells. Atenent aquesta demanda hem desenvolupat diversos productes que permeten la interacció i el joc amb o sense Tablet. Un dels grans valors diferencials del grup Famosa és la unió perfecta entre la reinvenció dels nostres clàssics i la tecnologia, però sempre donant un paper protagonista al joc de rol clàssic", explica José Miguel Toledo.

En aquest sentit, apunta que aquesta evolució és també extensible als continguts digitals i compta amb els seus propis canals socials, en concret amb el seu propi canal de Youtube amb més de 750.000 subscriptors i una pàgina de Facebook amb més de mig milió de seguidors i fins i tot amb productes de gran èxit com Nenuco Ani i Ona basats en un canal de Youtube".

Orígens

Davant de l'auge que van tenir en l'època dels anys 70 els ninots nadó a Itàlia, Famosa va llançar Nenuco com la gran aposta de la companyia per completar la seva gamma de ninots en la categoria de nadó. Un llançament a què es dedicaria una gran inversió en motlles i en el disseny d'accessoris que enriquís la marca.

El 1977 l'equip de Famosa, ubicat a la seva fàbrica d'Onil, Alacant, liderat per un dels seus fundadors i director general de la companyia joguinaire, Isidro Rico Juan, i format per l'escultor Agustín Juan, la dissenyadora Àfrica D' Angulo, el dissenyador gràfic Joaquín Quert i l'enginyer industrial Francisco Giner van crear un ninot de 42 centímetres amb cos de polietilè, cames, braços i cap de vinyl, cabell implantat, ulls dorments, i un particular mecanisme hidràulic, que feia que en pressionar el seu braç esquerre a la seva boca "es formessin pompes, que prenia el biberó i feia pipí. Havia nascut el primer Nenuco".

Des del seu llançament el 1977 Nenuco va comptar amb una àmplia línia d'accessoris i complements, així com vestits, que s'han anat renovant. Només un any després del seu llançament, el 1978, es van fabricar 1,9 milions de peces Nenuco entre ninots i accessoris.

Ja en la dècada dels 70 i també en les posteriors, Nenuco va acaparar infinitat de premis en Fires de la Joguina, certàmens i esdeveniments internacionals, com el Cèrcol d'Or a la joguina més venuda atorgat a la fira de la Joguina de València el 1989. "Uns reconeixements que es van repetir al llarg dels anys en diferents països com Alemanya, França, Itàlia o Portugal, i avalats també pel seu èxit de vendes que es manté 45 anys després", recorden en la companyia.

La dècada dels 80 va ser testimoni del creixement de Nenuco amb múltiples llançaments entre els quals es va incloure una nova línia de producte, Nenuco Nounat i els primers ninots Nenuco sense cabell. Amb la creació del departament de I+D de Famosa el 1986 i l'ampliació de l'equip de disseny, Nenuco es va consolidar i es va erigir el 1988, juntament amb Nancy, en un dels productes més venuts i amb més quota de mercat, tant a Espanya com en altres mercats europeus.

És en la dècada dels 90 quan Nenuco aconsegueix el seu ple lideratge en la categoria de ninots nadó, arribant a tenir al seu catàleg de 1999 gairebé 40 productes diferents. En aquesta dècada s'introdueix Nenuco Nounat, que tenien una nova cara amb l'expressió de nadó encara més marcada i una línia d'accessoris de tela.

"Va ser també en aquests anys quan els accessoris de Nenuco cobren especial protagonisme, caracteritzant-se per ser multifunció: carro cambrera, bressol maletí, motxilla portanadons, carro compra cuineta, banyera maletí, carro bressol o caravana perfums, van ser alguns dels èxits de l'època. Un èxit que va viure la seva màxima expressió el 1999 amb el llançament del Cotxet de Bessons de Nenuco, un èxit de vendes que va aconseguir durant aquell any i els 2 següents, que es venguessin més carros d'aquest model que nens existien a Portugal," agreguen.

Finalment, expliquen que amb el nou segle, ja l'any 2000, "va veure la llum Nenuco Andarín, un ninot mecànic capaç de caminar mentre balbuceja, la Perruqueria Nenuco i es va rellançar Nenuco Solete, el ninot que es posa moreno quan li dona el sol i que havia estat llançat el 1989".

En els últims anys, Famosa ha anat modernitzant i renovant tota la gamma de Nenuco, incorporant les últimes tendències i també la tecnologia i els continguts digitals per oferir una experiència de joc adaptada a les noves generacions "però sense renunciar a la seva essència i al joc clàssic de reproducció de rols".

Per commemorar el 45 aniversari de Nenuco Famosa ha llançat un espot que es pot veure al seu canal de Youtube 'https://youtu.be/2TNbaeCKIwA'.