La digitalització ha arribat a tots els aspectes de la nostra vida, sobretot arran del confinament i les restriccions provocades per la covid ara fa dos anys. Des d'aleshores totes les marques del món han incrementat exponencialment les seves vendes a través d'internet i han irromput amb força dins del món de la moda els marketplace, que podríem dir que són grans centres comercials on pots trobar roba i complements de diferents marques en una sola pàgina web. Aquest és el cas de Nerety, un marketplace nascut a Barcelona, precisament, arran del confinament gràcies a la idea dels seus dos cofundadors, Alex Puigmal i Javier Bonnin, dos apassionats de la moda que van veure l'oportunitat de crear una nova plataforma per donar sortida i potenciar nous dissenyadors que no sempre tenen l'oportunitat d'arribar al gran públic.
Nerety, que es defineix com "el marketplace líder de moda emergent per a joves", busca solucionar dos grans problemes del món de la moda, segons expliquen Puigmal i Bonnin a ElNacional.cat, en primer lloc, dessaturar el món de la moda, diversificar-lo, sortir de les grans plataformes mundials, i, en segon lloc, donar un espai a les marques més joves i desconegudes que normalment tenen més dificultat per arribar a més gent i que tampoc tenen les eines per muntar una bona plataforma de venda.
Pel que fa al model de negoci, funciona com qualsevol altra marketplace, tu entres a la pàgina web i pots comprar tots els productes que desitgis. Ara bé, per darrere la solució no és tan senzilla. Quan tu compres, per exemple, una dessuadora, la comanda és enviada directament al dissenyador de la peça de roba i no passa per les mans de Nerety, així s'estalvien ineficiències. Pel que fa al pagament, la plataforma recull tot el que es factura, però només es queda amb el 25 %, que és la comissió establerta, la resta va directament a les mans dels dissenyadors.
Nova ronda de finançament
De cara al futur més immediat, cal destacar que Nerety, que ja compta amb 12 treballadors, han tancat una nova ronda de finançament de més 200.000 euros amb l'objectiu d'escalar la facturació, accelerar la consolidació en el mercat espanyol i començar l'expansió internacional. En l'operació han participat diversos business angels de renom i el fons d'inversió Bcombinator. Després de dos anys de vida, Nerety supera la xifra dels 20.000 clients i més de 50 marques disponibles i es postula com el marketplace referència de moda per a joves a Espanya. “Estem creant una comunitat global en la qual vulguin ser presents totes les marques de moda emergent. Un punt de trobada pròxima que acompanyi els millors emprenedors de la moda a connectar amb la gent jove que vol vestir d'una forma diferent i única”, asseguren els cofundadors.
A més, cal destacar també que Nerety és la plataforma digital líder d'Espanya en moda emergent per volum de facturació. El novembre de 2021 el GMV, o valor brut de mercaderia, va ser de 91.994 €, un 723 % més si el comparem amb el novembre de 2020. Només en el quart trimestre del 2021 van aconseguir un GMV acumulat de 226.235 €, un 1040 % més de creixement que el quart trimestre de 2020. A més, esperen tancar l'últim trimestre del 2022 amb un GMV en aquest període d'1 milió d'euros, amb un marge brut del 25 %.