Norwegian Air Shuttle preveu oferir vols directes entre Barcelona i Llatinoamèrica a partir de l'any que ve, segons ha avançat el seu fundador i conseller delegat, Bjorm Kjos. Els primers destins llatinoamericans que la low cost noruega estudia operar a Barcelona són l'Argentina i Xile, els mateixos que planeja inaugurar, també el 2017, des de capitals europees com Oslo, Londres o París.
Els vols a Llatinoamèrica des de Barcelona se sumaran a final del 2017 a les primeres rutes de llarg recorregut que Norwegian obrirà a l'aeroport català, al juny vinent, a quatre destins nord-americans: Los Angeles, San Francisco (Oakland), Nova York (Newark) i Miami (Fort Lauderdale).
Barcelona s'uneix així a altres aeroports europeus com París, Londres i Oslo, en els quals la companyia noruega ja ofereix vols de llarg abast, sobretot en direcció als EUA (a onze destins).
L'única en oferir vols directes a Califòrnia
A Espanya, l'aerolínia ha vist més oportunitats per començar la seva expansió transatlàntica a Barcelona –on serà l'única a oferir vols directes a Califòrnia– que a Madrid, on ja hi ha molta oferta cap a Amèrica. Ara bé, Kjos també ha assegurat que Norwegian "no s'oblida" de la capital en els seus plans de futur.
L'estalvi per als passatgers que viatgin amb Norwegian a Califòrnia podrà arribar a un 40%, encara que també serà important la diferència del preu a què es podrà anar amb la noruega de baix cost a Nova York o Miami. A aquestes dues últimes ciutats s'hi podrà volar a partir de 179 euros per trajecte i a les californianes, des de 199 euros, mentre que si s'opta per la classe prèmium en qualsevol d'elles, caldrà afegir-hi uns 100 euros més al preu del bitllet en cada sentit.
Després d'un augment de capacitat del 44% en el programa d'aquest hivern i obertura de noves rutes a destins com Tel Aviv, Marràqueix, Roma o Islàndia, la companyia espera finalitzar el present exercici amb més de 6,2 milions de passatgers transportats a Espanya, cosa que suposarà un increment del 18% davant dels 5,25 milions del 2015.
Un destí "molt popular i atractiu"
Kjos ha destacat que Espanya és un destí "molt popular" i actualment ho és "més que mai" pels problemes d'inseguretat que pateixen altres mercats competidors, a causa dels atacs terroristes, com per exemple Turquia, on Norwegian ha reduït la seva capacitat, per augmentar-la en les rutes espanyoles.
Kjos està convençut que l'afluència de turistes internacionals a Espanya seguirà creixent els anys vinents perquè la gent prefereix anar a llocs segurs i Espanya és un destí "molt atractiu" i es percep com a tal.
L'executiu ha detallat que els espanyols tenen menys pes en la demanda de Norwegian, a excepció de les rutes amb origen a Madrid i els nacionals que la companyia opera des de fa un any, trencant en algunes d'elles el monopoli d'altres operadors com, per exemple, el de Vueling entre Barcelona i Bilbao.
Nous destins, noves bases?
Norwegian vola a nou destins nacionals i no descarta incorporar-ne més en el futur, encara que no a curt termini, com tampoc renuncia a afegir noves bases a les set que ja té establertes al nostre país. No obstant això, Kjos ha matisat que abans d'augmentar el nombre de bases a Espanya, que ja és el primer país pel seu nombre, superant fins i tot Noruega, la companyia anirà posicionant més avions (actualment en té 25). Espanya és, a més, el segon mercat de Norwegian per volum de passatgers transportats, ha afegit.
Per aconseguir més eficiència en l'atenció als passatgers en vols de connexió, Norwegian ha optat per l'auto-handling (assistència en terra) en cinc de les seves bases –Alacant, Barcelona, Gran Canària, Màlaga i Palma de Mallorca– i avalua si fer-ho també a Madrid, encara que no seria aquesta temporada.
El 2016, la seva plantilla a Espanya s'ha incrementat un 30%, fins a 1.200 empleats, mentre que, el 2017 Norwegian espera un creixement encara més gran, en funció del nombre d'avions que finalment posicioni a les seves bases espanyoles.