La cadena catalana de plats preparats Nostrum ha inaugurat un nou establiment a Igualada que suposa assolir una xifra insòlita de 136 locals, dels quals 110 ja són franquícies. La seva notòria expansió s’ha basat en un model de creixement principalment enfocat a les franquícies que ofereixen, de mitjana, un 18% de beneficis sobre facturació i que compten amb inversió inicial que ronda entre els 125.000 i 250.000 euros, segons els metres quadrats i l’estat del local. Una inversió que al cap de tres anys es preveu que estigui amortitzada.

El desaparegut fundador de Nostrum, Joan Salomó, i el seu fill i actual conseller delegat i president del consell d’administració, Quirze Salomó, van inaugurar el 1999 el primer local de Nostrum i des de llavors el seu model de menjar casolà low cost (plats a 1,2 i 3 euros) s’ha expandit per diferents regions de Catalunya, Madrid i el País Basc. Nostrum pertany a la companyia Home Meal, que cotitza al mercat Alternatiu Borsari (MAB) des del mes de desembre del 2014.  Recentment, s’ha produït una ampliació de capital, amb la qual Nostrum pretén presentar, en condicions encara més favorables, batalla al tàper i a la resta de locals de menjar ràpid.