La cadena nord-americana Orangetheory Fitness ha signat l'obertura de 8 estudis a Barcelona durant els propers dos anys i mig per a la pràctica del fitness amb un mètode que ha revolucionat els Estats Units, que s'uniran als dos amb els quals ja compta a Madrid, segons ha anunciat en un comunicat.
Les inauguracions dels nous centres suposaran una inversió inicial de 450.000 cadascun i estaran situats als barris més representatius de la Ciutat Comtal, el que suposa un cost de 3,6 milions per la inversió total. "Els vuit nous centres seran impulsats per un grup empresarial català, interessat a fer-se amb els drets per a Barcelona d'un model de negoci que està revolucionant el sector del fitness als Estats Units", va afirmar David Estébanez, director d'expansió de la cadena.
La "febre taronja"
A Estats Units ja es parla de "la febre taronja", pel color de la marca Orangetheory, que ha despertat furor a nord-amèrica pel seu mètode d'esport innovador. Fundada l'any 2010, Orangetheory Fitness ha estat una de les companyies amb major desenvolupament en el seu sector durant 2017, any en el qual va arribar a inaugurar 294 estudis a tot el món. Actualment, Orangetheory Fitness està ja implantada en 18 mercats internacionals d'Alemanya, Austràlia, Mèxic, Espanya, el Regne Unit, la Xina, Colòmbia, el Canadà, Xile, els Estats Units, Israel, el Japó, Hong Kong, Singapur, Guatemala, Kuwait, República Dominicana i el Perú.
Objectius pel 2018
Per 2018, l'objectiu de la companyia, que empra un mètode d'entrenament d'alta intensitat que permet consumir calories fins a 36 hores després de sortir del gimnàs, és aconseguir una facturació de 806 milions d'euros, enfront dels 595 de 2017, i obrir 300 estudis més, amb especial interès en països europeus com Espanya, França, així com en Centre Amèrica i Àsia.
A Espanya, la companyia va inaugurar el seu primer estudi al Centre Comercial Diversia de Madrid fa un any, i acaba d'inaugurar el seu segon centre a la capital. Tan sols dotze mesos després de la seva primera implantació, la companyia aborda la seva expansió en franquícia a Catalunya, un mercat amb fort desenvolupament del sector del fitness i l'esport.
La companyia, que en menys de 8 anys ja disposa de més de 900 establiments -i mai ha tancat cap unitat, ni pròpia ni franquiciada-, està pensada per a emprenedors que busquen un model d'inversió "que els permeti aconseguir un alt índex de rendibilitat".
Inversió a l'Estat
A Espanya, la cadena vol expandir-se de la mà d'emprenedors i empresaris "amb ganes d'embarcar-se en una aventura nova, però d'èxit contrastat en diferents països", afirma Estébanez. Per a això, busca emplaçaments en nuclis urbans superiors als 150.000 habitants. L'adhesió al grup suposa una inversió que oscil·la entre 250.000 i 350.000 euros, i la recuperació de la inversió ronda els dos anys.
L'important impuls de la companyia a Espanya es deu als empresaris Aaron Benoliel, Emilio Benzadon i Carlos Ferrán, que van adquirir els drets d'expansió de la companyia per al país, i que compten amb tot el suport de l'espanyol Carlos Vidal, nou director internacional de la multinacional, i la trajectòria professional de la qual inclou la vicepresidència per a Europa i Llatinoamèrica de la multinacional Dunkin' Brands, la direcció general de Pressto i la del grup de restauració Yum!, i que va ser també director de franquícies per a McDonald's.