El periodista i expert en comunicació Carlos Díaz Güell va presentar a la seu de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), a Madrid, el llibre 'Comunicación y empresa, un binomio de éxito–Medio siglo de comunicación empresarial en España'

En el pròleg del llibre, escrit per Antonio Garamendi, president de la CEOE, subratlla que, en l'entorn actual, cada vegada més competitiu i complex, la comunicació s'ha convertit en un factor clau per a l'èxit de qualsevol projecte empresarial. No obstant això, Garamendi manifesta que la imatge d'una empresa no ha de ser una finalitat en si mateixa, sinó el resultat de fets i conductes reals, ja que un lideratge basat en aparences està destinat al fracàs si no hi ha coherència entre el discurs i els fets.

El llibre, editat per Profit, realitza un recorregut per les últimes cinc dècades de la comunicació empresarial a Espanya, des dels seus orígens fins al dia d'avui. Al llarg de més de 300 pàgines, l'autor examina les fites més importants del sector, des dels pioners en el camp de la comunicació corporativa, passant per les experiències professionals i el creixement del sector, fins al paper dels directors de comunicació (Dircom) i les consultores especialitzades.

A més, l'obra analitza com els grans sectors econòmics, polítics o socials incorporen la comunicació a la seva gestió quotidiana; com el Reial Madrid, FC Barcelona, fins a les grans entitats financeres com Santander, BBVA o Caixabank o sanitàries com Quirónsalud, passant per les empreses que conformen l'Ibex 35. Així com els diferents governs democràtics, fossin del PSOE o del PP, o fins i tot aspectes relacionats amb la comunicació a la Casa Reial.

L'autor també contempla el paper jugat pels Dircom durant aquests cinquanta anys, destacant que, si bé molts han estat fonamentals en el desenvolupament del sector, "ni estan tots els que són, ni són tots els que hi són". El llibre recull referències de figures com Julio Fernández-Llamazares, Joaquín Maestre, Luis Ángel de la Viuda, Antonio López, Moncho del Corral, Lluis Bassat, Teresa Dorn i Florentino Pérez, així com de consultores especialitzades com LLYC, Burson, DIRCOM, Atrevía, Kreab o Tinkle.