La patronal de la petita i mitjana empresa de Catalunya, Pimec, ha proposat aquest dimecres transformar el Circuit de Catalunya en un 'hub' tecnològic i d'innovació entorn el vehicle elèctric i la nova mobilitat. En aquest context, la patronal ha reclamat crear el centre d'R+D+I previst al Pla de Desenvolupament Urbanístic (PDU) per "enfortir i reorientar" la indústria de l'automòbil i les pimes auxiliars de la comarca.
Així ho ha anunciat el president de Pimec, Antoni Cañete, que durant la seva intervenció ha cridat administracions públiques que resolguin tots aquells problemes estructurals que ara mateix resten competitivitat a la nostra economia i perjudiquen la viabilitat i el creixement de les nostres empreses. “Els governs han de legislar pensant primer en els petits i prioritzant reformes i mesures com la immediata aprovació d'un règim sancionador contra la morositat i prioritzar els fons Next Generation cap a les pimes amb projectes de digitalització i sostenibilitat".
L'objectiu de la patronal és evitar deslocalitzacions i captar noves inversions d'alt valor afegit, com laboratoris de bateries o fabricants de cicles elèctrics per mobilitat de l'última milla. "Demanem l'ús compartit de les instal·lacions del Circuit que permetin usos tecnològics i industrials, amb projectes importants i aprofitant els fons europeus", ha reclamat el president de PIMEC Vallès Oriental, Daniel Boil.
La patronal també ha reclamat "millores ferroviàries urgents", especialment a l'R3, i la renovació i "compatibilitat" entre el transport de passatgers i el de mercaderies. Així mateix, la patronal ha destacat la importància d'una connexió directa entre estacions i polígons, tenint en compte les noves i futures mobilitats.
Aposta pel corredor mediterrani
Pimec també ha reclamat una aposta pel Corredor del Mediterrani a l'hora de millorar les connexions entre territoris i ha demanat accelerar les millores a les carreteres i nous projectes que facilitin la descongestió d'hores punta a la C-17, la B-30 i l'AP-7.
Boil també ha defensat una reindustrialització del territori cap a un model que aporti resiliència i valor afegit, davant la pèrdua d'un 10% d'empreses del sector pels tancaments de Bosch a Lliçà d'Amunt i de Sandoz a les Franqueses.
Per la seva banda, el president de PIMEC ha fet una crida a les administracions públiques per resoldre els problemes estructurals que resten competitivitat a l'economia i perjudiquen la viabilitat i el creixement de les empreses.
"Els governs han de legislar pensant primer en els petits i prioritzant reformes i mesures com la immediata aprovació d'un règim sancionador contra la morositat i prioritzar els fons Next Generation cap a les pimes amb projectes de digitalització i sostenibilitat", ha reclamat.