Tot just un dia després que el fundador de Netflix, Reed Hastings, desvetllés les claus i el potencial del seu negoci a l'auditori principal del Mobile World Congress (MWC), aquesta tarda ha estat el torn del conseller delegat i creador de Pokémon Go, John Hanke, que ha decidit il·lustrar amb un vídeo del fenomen de masses que representa el seu joc per si encara algun dels presents ho desconeixia.
Des de bon començament, Hanke ha captat l'atenció del públic assegurant que estava disposat a explicar "la història secreta" de Pokémon Go. Si més no, aquells orígens que de ben segur són menys famosos que la pròpia aplicació. Tot va començar amb l'èxit de l'experiment del videojoc Ingress (també propietat de Niantic) que utilitzava la tecnologia de geolocalització de Google Maps. Abans portals, ara pokeparades.
Un cop fixades les bases per descobrir ciutats gràcies a la tecnologia de realitat augmentada, Hanke va treballar en "les aventures a peu" amb la idea que els joves passessin el menys temps possible davant la pantalla ja sigui pels estudis o els videojocs. D'aquesta manera, s'ha procurat potenciar el component social i familiar en "un món d'esdeveniments reals" fins al punt de convertir el joc en un autèntic fenomen de masses. Tecnologia per tenir "aventures i experiències" entre el món real i el món virtual.
8.700 milions de quilòmetres recorreguts
Mig any després del llançament, aquests són els resultats: l'aplicació s'ha descarregat 500 milions de vegades, els usuaris han caminat 8.700 milions de quilòmetres i han caçat un total de 88.000 milions de pokémons. En aquest sentit, el creador de Pokemon Go ha defensat que el seu joc ha contribuït a l’activitat física de milions de joves en més de 200 països. "Són una base de fans lleials que juguen cada dia", ha afegit.
Tot plegat, gràcies també a la tecnologia de la seva matriu Google que va adquirir la firma per 35 milions de dòlars, el que equival aproximadament 33 milions d'euros. De la mà d'un expert en geolocalització com Hanke, s'han tirat endavant projectes de l'envergadura de Google Maps, Google Streetview o Google Earth, entre d'altres.
Conscient de la importància del networking i de seguir projectant el seu producte al món, Hanke no s'ha oblidat en cap moment que es trobava al principal auditori del Mobile (amb tot el que això implica). Obrint la porta a potencials partners, ha recordat que Pokémon Go ja compta amb 35.000 llocs esponsoritzats i ha generat 1.000 milions de dòlars (945 milions d'euros) i 500 milions de visites en aquestes ubicacions concretes. I és que més enllà d'un joc, és una aplicació que mou molts diners i impulsa molts negocis. A tall d'exemple, permet que les empreses anunciants dissenyin ofertes i esdeveniments pels seus usuaris aprofitant la localització dels pokemons.
"Tres actualitzacions"
I com no només es viu del present i més encara en un indret tant de futur com el Mobile, Hanke també ha anticipat que Pokémon Go tindrà fins a "tres noves actualitzacions" al llarg d'aquest 2017. Sense voler anar molt més enllà, sí que ha deixat clar de cara als fans més incondicionals que això també inclou nous pokémons per l'aplicació. Així mateix, també ha assenyalat que existeixen "enormes oportunitats de col·laboració amb la indústria del mòbil" en àmbits com la tecnologia, la realitat virtual o el desenvolupament de dispositius wereables. Més projecció, més potencials aliats.
Mentrestant, Niantic seguirà creant nous jocs i llançarà una nova versió d'Ingress a finals d'aquest any. Fer negocis i impulsar la tecnologia de geolocalització i social com si es tracés de caçar pokeballs. En paraules del propi Hanke, "Més Pokémon Go i més jocs."