El Port de Barcelona ha presentat avui, durant la fira Seatrade Cruise Global 2018 de Florida, la seva aposta per assolir els objectius pel que fa a sostenibilitat, medi ambient i innovació de l'activitat creuerista, promovent eixos estratègics per al seu desenvolupament. El Port ha destacat, així mateix, el "bon ritme amb què s’estan desenvolupant les noves infraestructures" dedicades a aquest sector i la fidelitat que els principals operadors de tot el món demostren per Barcelona. A més, els resultats rècord del 2017 que acompanyen el creixement sostingut del Port, el portaran, el 2018, a rebre 800 escales, 22 més de les que rebia el 2017.
La delegació del Port de Barcelona, encapçalada per la cap de Creuers, Mar Pérez; el subdirector general d’Estratègia i Comercial, Santiago Garcia-Milà; i la directora de Relacions Institucionals i Comunicació, Núria Burguera, ha destacat, en un comunicat, que l’aposta de la indústria creuerística per Barcelona es fa palesa amb les inversions que s’estan realitzant en noves instal·lacions i en el volum d’escales que un total de 35 navilieres realitzaran durant l’any 2018 a la capital catalana.
Creuers tot l’any
Els representants del Port han presentat el balanç de l’exercici 2017 que, amb 2,71 milions de creueristes (+1,1%) i 778 escales, ha suposat el seu millor registre històric. Destaca el creixement del 13% experimentat durant els mesos d’hivern (gener, febrer, març, novembre i desembre), un increment que s’ha multiplicat durant els dos primers mesos del 2018, fruit de l’estratègia del Port per la desestacionalització d’aquesta activitat. Així, el gener i febrer el volum de creueristes ha augmentat un 51%.
Per al 2018, el Port de Barcelona té previst rebre un total de 800 escales. Respecte a l’any passat, és previsible que es produeixi un lleuger increment dels passatgers, que estarà determinat pel nivell d’ocupació dels creuers.
Reordenació dels creuers
La delegació catalana també ha posat en valor la importància de l’acord assolit per l’Ajuntament i el Port de Barcelona per a la reordenació de les infraestructures creuerístiques. L’acord, que aprofundeix en el ‘model Barcelona’ de col·laboració entre administracions, sector privat, agents locals i Aeroport, contempla l’eliminació progressiva de l’activitat creuerística de les terminals Nord i Sud, les més properes a la ciutat, i la concentració de totes les operacions de creuers al moll Adossat. Aquest moll, que disposa actualment de 5 terminals (comptant amb la Terminal E), podrà acollir fins a 7 terminals en una mateixa línia de moll.
Així doncs, el primer grup creuerístic del món, Carnival Corporation, inaugurarà aquesta primavera la nova Terminal E, de 12.000 metres quadrats, una de les terminals de creuers més grans d’Europa. Amb una inversió de 30 milions d’euros, la instal·lació ha estat dissenyada amb elevats criteris d’eficiència i sostenibilitat i està preparada per atendre els vaixells més grans de creuers. Per la seva banda, el Port de Barcelona està realitzant la urbanització de l’entorn de la terminal, de 45.000 metres quadrats, i una inversió de 2,9 milions d’euros.