El Port de Barcelona es consolida com el port europeu que més creix, registrant uns resultats rècords el 2017. Les xifres, que assenyalen un creixement del tràfic total del 26% i un import net de la xifra de negocis de 167 milions d'euros -el 7% més respecte el 2016-, les han presentades avui el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, juntament amb el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra.

Cambra ha destacat les bones xifres assegurant que "el que avui presentem no és un creixement normal, és un salt d’escala que ho serà de veritat si es consolida, per tant el repte és gran". Una consolidació que "està en procés", ja que ha avançat que durant el que portem de gener "s’ha accelerat encara més aquest ritme de creixement".

Rècords

Durant el 2017, el Port de Barcelona va batre tots els rècords cada mes de l’any. En tràfic de tones, que supera per primera vegada els 61 milions de tones. En mercaderies ha augmentat un 26%, els contenidors un 32% i el tràfic de passatgers ha superat per primera vegada els 4 milions, unes dades que Cambra titlla de "creixement qualitatiu". 

També s'han destacat els líquids a granel, que  han assolit el 2017 fins a 14,4 milions de mercaderies transportades, un increment del 27% respecte l’any passat i es consolida com el millor registre de la història del Port.

El 2017 el Port ha incrementat en un 19% el màxim del tràfic total de tones, que es va donar el 2007. Pel que fa al tràfic internacional, respecte el 2016, ha crescut un 8,3%, "una dada que evidencia el compromís d'internacionalització del Port de Barcelona", assegura Cambra. 

L'accessibilitat, el repte

Segons el ministre de Foment, aquestes bones xifres es deuen en gran part a les noves línies marítimes que ofereix el Port. “El conjunt dels ports d’Espanya han aconseguit arribar a les 554 tones el 2017, un rècord històric que supera les 509 assolides el 2005”. A més, ha assegurat que "el Port de Barcelona és el més rendible de tot l'Estat Espanyol i el que més creix de tot Europa".

A més de les bones xifres, el ministre ha posat de manifest la voluntat de connectar el Port de Barcelona amb l'ampli internacional com una de les "prioritats". De la Serna ha reconegut que hi ha hagut "certes dificultats" per progressar en els punts on les dues infraestructures, la ferroviària i la viària, comparteixen terreny. 

Amb tot, explica que es posarà en marxa un nou projecte que serà “més ambiciós” i més semblant a la idea original, amb una nova doble via d’ampli mixt. “Això obliga a una línia elèctrica d’alta tensió i altres inversions que fan augmentar el pressupost, que serà aproximadament de 300 milions d’euros”.