El Port de Barcelona s'ha marcat com a objectiu reduir un 30% les emissions que genera amb la seva activitat el 2030 i disminuir, d'aquesta manera, la petjada de carboni. Així ho ha dit la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, en l'esdeveniment anual 'Go Green' que APM Terminals Barcelona ha celebrat aquest dimecres.
Conesa ha destacat l'aposta de l'enclavament portuari a favor del medi ambient, i ha recordat el pla d'electrificació dels seus molls perquè els vaixells es puguin connectar a la xarxa elèctrica quan amarrin i deixin de tenir els seus motors en marxa i generar emissions contaminants.
Per arrencar amb l'electrificació dels molls, el Port de Barcelona ha sol·licitat ja a Xarxa Elèctrica d'Espanya (REE) l'autorització per ampliar la potència, un tràmit administratiu que pot demorar entre 18 mesos i dos anys.
Conesa calcula que en un termini d'uns cinc anys després d'aquesta autorització es pugui començar a treballar amb els primers molls electrificats, i encara que l'objectiu és que tots ho estiguin, ha indicat: "Ens agradaria que els primers que es electrificaran fossin els més propers a la ciutat ".
APM Terminals Barcelona
La presidenta del Port de Barcelona també ha agraït la seva aposta pel medi ambient a APM Terminals Barcelona, que deixarà d'emetre 1,07 tones anuals de diòxid de carboni amb l'adquisició de quatre vehicles elèctrics i panells solars per a la seva càrrega, segons ha dit el seu director general, Narcís Pavón.
Per la seva banda, el Head of Terminals Europe a APM Terminals, Igor Van Den Essen, ha afirmat que lluitar contra el canvi climàtic és un repte de gran envergadura: "Això és només el principi del viatge, del que podem fer junts amb la Comunitat Portuària i la societat ".