El Port de Barcelona i Vinamarine, l’Administració Marítima Nacional del Vietnam, han establert les bases per signar un memoràndum de cooperació que permetrà a les dues entitats col·laborar en tres grans àmbits: infraestructures portuàries, formació i Port Community Systems. Així ho van acordar ahir la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, i el director general de Cooperació Internacional de l’organisme vietnamita, Phan Nguyen Hai Ha, en una reunió que van mantenir a Hanoi amb els seus respectius equips.
Vinamarine, que forma part del Ministeri de Transports i Comunicacions del Vietnam, integra els 31 ports principals del país. La trobada, celebrada en el marc de la missió empresarial que el Port de Barcelona organitza aquesta setmana al país asiàtic, va comptar amb la participació dels presidents de les associacions de la Comunitat Portuària; el director general de Cilsa, empresa que gestiona la ZAL Port, Alfonso Martínez; el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez; i l’administrador de la Duana de Barcelona, José Carlos Llagostera.
Com va destacar Conesa, el Port de Barcelona canalitza el 40% dels intercanvis comercials –per valor entre l’Estat espanyol i Vietnam- i, amb la seva xarxa de corredors intermodals, l'entitat assegura que és la porta d’accés més directa i eficient a un mercat de 400 milions de consumidors. La presidenta va oferir als representants de Vinamarine visitar el Port de Barcelona i compartir una sessió de treball sobre tecnologia, formació i Port Community Systems.
Segons ha informat el Port en un comunicat, la reunió va permetre avançar en un dels objectius centrals de la missió empresarial: la connectivitat marítima directa amb Vietnam. El sales manager del Port de Barcelona, Carles Mayol, va exposar l’actual oferta de serveis marítims i logístics de la capital catalana, així com els compromisos de qualitat del segell Efficiency Network, que certifica un total de 84 empreses de la Comunitat Portuària.
Per la seva banda, el representant de Vinamarine va expressar la intenció de treballar perquè en un futur les principals navilieres puguin donar un servei directe amb Barcelona.