L'empresa de moda i fragàncies Puig ha guanyat el judici contra Yodeyma Parfums per competència deslleial i infracció de marca després de què l'Audiència Provincial d'Alacant hagi desestimat íntegrament el recurs d'apel·lació de Yodeyma, que distribueix i comercialitza en perruqueries i a través d'Internet fragàncies que es presenten com a imitació dels perfums originals de Puig.

En la sentència, que té abast a tota la UE, el jutge ratifica la condemna a Yodeyma a cessar en l'ús de marques de Puig en la seva activitat comercial per qualsevol mitjà escrit o oral, inclòs el cercador disponible en el seu lloc web, així com a indemnitzar la companyia, segons ha informat la firma catalana en un comunicat. Fins ara, Yodeyma subministrava llistats d'equivalències i oferia un cercador en la seva pàgina web que tenia com a criteri de recerca marques de perfums de Puig, com Carolina Herrera, Paco Rabanne, Nina Ricci i Jean Paul Gaultier.

Marques de fantasia

L'Audiència Provincial d'Alacant afirma que les marques de Puig no són termes descriptius de característiques olfactives, sinó marques de fantasia i que, per tant, Yodeyma no pot emparar-se per al seu ús en el dret d'informació al consumidor. Per això, la sentència dictamina que el seu ús per part de Yodeyma és un fet constitutiu de competència deslleial per publicitat il·lícita i aprofitament de la reputació aliena a causa de l'explotació parasitària de les marques de Puig.

Així, queda confirmada en apel·lació la condemna a Yodeyma a cessar i abstenir-se en el futur de dur a terme qualsevol acte de comercialització, oferiment, publicitat o promoció mitjançant l'ús de les marques de Puig, a retirar del tràfic econòmic i a destruir a la seva costa qualsevol material publicitari o promocional que continguin les esmentades marques i a suprimir del cercador en el seu lloc web el criteri de recerca basat en els esmentats signes.

Així mateix, s'haurà d'abstenir de subministrar als establiments minoristes o a qualsevol tercer, qualsevol tipus de material, díptic, llistat o mitjà d'identificació que continguin les esmentades marques, abstenir-se d'explotar les esmentades marques en la seva activitat comercial per qualsevol mitjà, inclòs el discurs comercial als seus clients o potencials clients, així com a indemnitzar Puig.