El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, s'ha reunit aquest divendres amb diferents agents econòmics del país per tractar l'ampliació de l'aeroport del Prat. La trobada, que s'ha celebrat a la seu del departament, ha comptat amb la participació de les principals patronals catalanes, entitats com el Cercle d'Economia i empreses com el RACC.

Per part de la Generalitat, a la reunió hi ha assistit el nou secretari general de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font; el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i el director de l'Oficina del Vicepresident, Ivan Monforte, a banda del mateix vicepresident Puigneró.

La llista completa d'assistents l'han format el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre; el president de Pimec, Antoni Cañete; la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca; el president del RACC, Josep Mateu, i el president del Cercle d'Economia, Javier Faus.

 

La trobada d'aquest divendres arriba dos dies després que els mateixos agents econòmics escenifiquessin en un acte a Esade el seu suport a l'ampliació de l'aeroport. Durant l'esdeveniment, els assistents van remarcar la importància de "no deixar escapar" l'oportunitat perquè les inversions en infraestructures a Catalunya no són habituals ni de fer créixer la infraestructura, alhora van reclamar "diàleg i consens" per impulsar compensacions mediambientals a canvi d'allargar la tercera pista.

Per la seva banda, Puigneró va remarcar el dimecres passat en seu parlamentària que Catalunya "no es pot permetre el luxe" de no tenir un aeroport preparat per al segle XXI.

Els empresaris demanen celeritat al Govern

Durant la reunió amb el vicepresident Puigneró, els empresaris han demanat celeritat al Govern “perquè no tenim temps” i han demanat “prendre les mesures amb la declaració d’interès general del projecte” així com una ràpida declaració pública a favor de l’ampliació.

En el mateix sentit, els representants empresarials han demanat a Puigneró exigir al govern espanyol i a AENA garantir els compromisos de sostenibilitat i la creació de noves zones rurals del Delta del Llobregat. A més, consideren que si la prioritat principal és tenir el consens de tots els agents implicats per aconseguir la llum verda al projecte, el govern no pot delegar la responsabilitat política a la comissió de debat que s’ha creat des de la presidència.

CCOO, en contra

Tot i que l'empresariat català, en bloc, està a favor d'ampliar el prat, aquest divendres el sindicat més gran de Catalunya, Comissions Obreres, ha fet tot el contrari, reclamar que no s'ampliï al·legant que si es tenen en compte els interessos generals i les perspectives de futur es poden construir propostes alternatives més realistes, avantatjoses i sostenibles.

A través d'un comunicat, el secretari general del sindicat a Catalunya, Javier Pacheco, adverteix que “no es poden considerar només els interessos empresarials. CCOO no dona per tancat el projecte i exigeix que les decisions sobre el futur de l’aeroport formin part del diàleg social”. Alhora, reclama que CCOO de Catalunya formi part de la construcció de les propostes per ampliar l'aeroport, assegurant que "vetllarem  pels interessos i necessitats de la població", tenint en compte diversos factors com la creació de llocs de treball de qualitat, l’impacte econòmic, l’impacte mediambiental o l'evolució del model productiu.