El Race Village de la Louis Vuitton 37a America's Cup, que se celebra a Barcelona fins a finals del mes d'octubre, s'ha convertit en el punt de trobada tant per als amants de la nàutica com per als qui s'estan iniciant en aquesta disciplina gràcies a la celebració d'aquest esdeveniment a la capital catalana.

Des de la seva obertura al públic el passat 22 d'agost, milers de persones han desfilat per aquest recinte de 25.000 metres quadrats, d'entrada lliure i accessible a tots els públics. I no només per seguir les regates entre les 14.00 i les 16.30 hores a través de les tres pantalles gegants repartides per tot el Moll de la Fusta, sinó també per les activitats programades en la Regata Cultural impulsada des de l'Ajuntament de Barcelona, com per la variada oferta gastronòmica del seu mercat de carrer.

Amb l'objectiu de promoure i posar de relleu la riquesa, la varietat i la qualitat de la gastronomia local, i d'aprofitar l'ocasió per generar un espai obert per a la cultura culinària contemporània, ACE Barcelona ha confiat la selecció i gestió de les diferents zones de restauració a Van Van Food, un proveïdor local especialitzat en l'organització d'esdeveniments que combinen gastronomia i cultura i que disposa d'una llarga trajectòria a la ciutat de Barcelona.

La selecció de participants s'ha definit a través de projectes establerts i consolidats a la ciutat que segueixen la tradició gastronòmica local al costat de|juntament amb propostes locals que segueixen tendències internacionals i que reflecteixen la personalitat oberta i cosmopolita de la ciutat.

Una de les activitats que millor acceptació està tenint en el Race Village de la America's Cup ha estat la incorporació de la Zona de Brases, on s'ofereixen productes frescos (peixos i mariscos de la Confraria de Pescadors de Barcelona, i carns i verdures procedents del Mercat de la Barceloneta), cuinats a la brasa al moment pels mestres parrilleros de Bakkiu, un projecte local que busca l'excel·lència a la cuina a foc lent i que ofereix un menú canviant segons mercat en cada moment de la competició.

Per poder donar cabuda a un nombre més gran d'operadors (i donades les nou setmanes de durada de l'America's Cup) s'ha fixat una rotació setmanal de restauradors que anirà alternant a mesura que avanci la competició, arribant a sumar més de 40 restaurants participants.

OFERTA GASTRONÒMICA

D'una banda, amb la participació de projectes gastronòmics d'alta gamma amb xefs reconeguts com Jordi Esteve (Nectari) o Albert Raurich (Dos Pebrots) i restaurants guardonats com La Mundana o Per Feina. Per un altre, amb projectes locals que destaquen pel seu equilibri entre tradició i modernitat com Los Tortillez o Rooster And Bubbles.

L'oferta gastronòmica del Race Village de la America's Cup es completa amb propostes nascudes a la ciutat que parteixen d'un concepte comfort food més informal i han sabut atreure el gran públic com Deleito, Can Pizza, Kao Street, Límit By Hoxton, Rollo's o Trikini. No poden faltar tampoc iniciatives que aposten per un menú ecològic i saludable com En La Gloria, Funky Bakers o Manioca Gluten Free. Així com amb alguns dels projectes més destacats del menjar de carrer local com Corazón De Agave, Acid Bar, La Pulponeta, Deligotessen, Fileteando o l'espai Amélie, dedicat a les ostres.

Respecte a les postres, s'ofereixen destacables opcions d'especialistes en rebosteria i gelats com Pastisseria Hoffman, Sant Croi, Delacrem o Guapaletas. A més, a totes les zones s'han ubicat propostes que contemplen les necessitats de col·lectius especials com vegetarians, vegans o intolerants al gluten.

PROVEÏDORS I PÁRTNERS LOCALS

L'èxit del Race Village es veu reforçat al seu torn pel suport de destacats proveïdors i pártners locals. Coca-Cola proporciona la seva àmplia gamma de begudes refrescants, mentre que Damm complementa l'oferta gastronòmica amb la seva varietat de cerveses locals. Recaredo i Juvé&Camps, reconeguts productors de Corpinnat i vins i escumosos, han afegit opcions d'alta qualitat.

En aquest sentit, America's Cup Event ha demostrat la seva capacitat per captar patrocinadors i socis locals en diversos àmbits. En sostenibilitat, AgBar i Acciona han aportat solucions innovadores i pràctiques ecològiques.

En innovació, Cupra i DeAntonio Yachts han destacat per les seves tecnologies i dissenys avantguardistes. Isdin ha ofert productes per a la prevenció i la cura personal, mentre que Movistar garanteix la connectivitat de l'esdeveniment. Puig, per la seva part, ha exercit un paper crucial en la creació de la primera regata femenina en la història de la competició, promovent la inclusió i la diversitat en l'esport.