El debat sobre la temporada de rebaixes s'encén de nou. La patronal Cecot Comerç valora positivament l’arrencada dels descomptes, però lamenta que "han quedat totalment desvirtuades amb la liberalització" que ha deixat en mans de cada comerciant la decisió de l’inici de les promocions. És per aquest motiu que la patronal vallesana reclama un consens generalitzat al sector en aquest aspecte.
Segons explica, la incorporació del Black Friday -"que en el fons no produeix un creixement real de vendes perquè s’anticipen en molts casos les compres nadalenques"-, el creixement de vendes per internet, així com la manca de consens pel que fa a la data d’inici de la campanya de rebaixes d’hivern, ha provocat, segons Cecot, que les rebaixes hagin perdut potència.
Amb la necessitat de vendre de les botigues ha proliferat l’aparició durant tot l’any de diverses campanyes de descomptes que han desvirtuat les rebaixes clàssiques. Aquesta tendència, positiva per als consumidors, "no té perquè ser-ho per als comerços, ja que, tot i que les vendes puguin incrementar-se perquè hi ha més consum, els marges es veuen fortament reduïts per l’ajust dels preus", asseguren.
Per a Cristina Escudé, presidenta de Cecot Comerç, “estem obligats a plantejar-nos, amb imaginació, com incrementar les vendes, sense tenir en compte els efectes estacionals i de calendari, ja que la realitat de descomptes molt atractius al llarg de tot l’any s’ha imposat”.