Després de dos anys amb fortes afectacions per la covid, el sector aeri torna a escalfar motors i de cara a aquest estiu ja s'espera tenir xifres relativament semblants a les del 2019. Si el sector recupera, pràcticament, el que es pot considerar normalitat, el que també tornaran són les incidències, retards, cancel·lacions d'embarcaments, amb els quals qualsevol de nosaltres ens hem trobat algun cop. El que no sap molta gent, però, és que si et passa alguna d'aquestes situacions, tens dret que l'aerolínia et compensi econòmicament amb xifres que van des dels 250 fins als 1.500 euros. Davant d'aquest desconeixement, va aparèixer Reclamio, una startup nascuda a Sabadell que et gestiona i aconsegueix aquestes compensacions econòmiques si alguna cosa va malament amb un viatge amb avió. 

La sòcia i gerent de l'empresa, Noemí Fernández, explica a ElNacional.cat que fins al 89% dels afectats no reclamen mai els diners als quals tenen dret i que els que ho fan es troben molts problemes perquè les aerolínies posen moltes traves, quan, realment, només necessites el DNI i la targeta d'embarcament per poder reclamar. Amb Reclamio, assegura, els clients s'obliden de tota la paperassa i l'empresa catalana té un èxit del 80% si hi ha judici, xifra que puja fins al 98% si mirem el total de reclamacions que presenten a les companyies aèries. A més, un altre avantatge és que si la teva reclamació finalment no prospera, no has de pagar res, ja que Reclamio només cobra els seus honoraris sempre que el client acabi obtenint la seva compensació. 

Actualment, aquesta startup ja opera a escala internacional a cinc països europeus com Espanya, França, Alemanya, Itàlia i Portugal, i d'ençà del seu naixement, ja ha recuperat més de 12 milions d'euros en indemnitzacions per a més de 70.000 viatgers. A més, cal apuntar que Reclamio va néixer l'any 2017 amb l'objectiu d'ajudar els viatgers a reclamar el retard, la cancel·lació del vol, la denegació d'embarcament (overbooking) o els problemes d'equipatge (pèrdua, retard o danys), basant-se en un reglament 261/2004 del Parlament Europeu i del Consell Europeu.

De cara al que resta del 2022, Fernández assegura que el pla de l'empresa és consolidar els mercats on estan presents amb la voluntat de guanyar múscul empresarial, ja que tenen molt bones previsions de cara al segon semestre de l'any, en el qual esperen duplicar els seus ingressos. De fet, durant la primera part d'aquest any, Reclamio ja ha duplicat la facturació de la companyia gràcies a la recuperació de l'activitat, cosa que ha comportat un gran augment de les reclamacions per retards, cancel·lacions, overbooking i pèrdues d'equipatges, i ha arribat a facturar un total de 2,5 milions d'euros.