Restalia va assenyalar que "trenca" la tendència a la baixa del consum de cervesa a Espanya i ven de mitjana per local un 22,1% més. Els locals de la cadena espanyola més gran de restauració organitzada venen cinc vegades més cervesa que la mitjana de bars i restaurants a Espanya.

Recentment, l''Informe Socioeconòmic del Sector de la Cervesa 2023' elaborat per Cervesers d'Espanya i publicat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació reflectia que el consum nacional de cervesa havia baixat en un 3,53% el 2023 respecte a 2022.

Unes dades que contrasten amb els assolits per Restalia i que reforcen la posició de la companyia espanyola més gran de restauració organitzada com un dels principals motors de venda de cervesa al nostre país. Davant la caiguda de què parla l'informe, el consum de cervesa a la xarxa de franquícies de Restalia va créixer de mitjana per local un 22,1% el 2023 (un +30% si ho comparem amb 2019).

De fet, el 2023 la companyia va assolir el seu rècord històric en la venda d'aquesta beguda, apropant-se als 20 milions de litres expedits en només un any. És a dir, només Restalia ven a prop de l'1% del total de cervesa que es consumi entre els prop de 300.000 bars i restaurants distribuïts al llarg i ample del territori nacional.

En els seus gairebé 25 anys d'història des del seu naixement l'any 2000, Restalia ha superat els 250 milions de litres de cervesa venuts, amb un augment exponencial que s'ha intensificat els últims anys acompanyat pel creixement de la seva xarxa de franquícies.

Tot sembla preveure que aquestes xifres continuaran creixent a doble dígit. Només durant els primers cinc mesos de l'any, el consum mitjà per local de la cadena ha tornat a augmentar un 16% respecte a 2023, confirmant que el rècord històric assolit no té sostre.

"Si aprofundim en les dades de l'informe Cerveceros d'Espanya, tenint en compte el nombre de bars i restaurants que hi ha a Espanya i el consum que es produeix en la totalitat del canal, ens adonem que Restalia és un actor imprescindible per al consum de cervesa al nostre país, ja que la seva xarxa de locals franquiciats ven cinc vegades més que la mitjana de bars d'Espanya," asseguren des de la companyia. "És com menys curiós que una sola cadena hotelera assoleixi tant protagonisme en el present i futur de la cervesa, una beguda clau per a l'economia espanyola que aporta l'1,3% del PIB i genera el 2,7% de l'ocupació".

La cadena d'origen andalús sempre ha tingut a la cervesa com a protagonista indiscutible en la seva proposta de valor, ja que malgrat ser una cadena de 'quick services', des del principi van apostar per la gerra de vidre glaçada per servir la cervesa. Recentment, la marca va introduir novetats en aquest sentit, amb l'oferta de dues gerres de diferent mida, anomenades Quixot i Sancho com a picada d'ullet als dos personatges de la literatura espanyola, i que mostrava la ferma aposta de la companyia per la cervesa com a protagonista.