La companyia SEUR presenta 'Return my parcel', el portal de devolucions internacionals que flexibilitza la logística inversa amb un procés més còmode per a tots els usuaris. Una manera de realitzar devolucions que està ja disponible a 23 països de la xarxa europea de Geopost, grup a què pertany SEUR.
Segons l'E-shopper Barometer elaborat per SEUR, que el procés de devolució sigui complex és una de les raons principals per no comprar online per al 26% dels e-shoppers aficionats espanyols. És per això que ara SEUR, per tal de continuar innovant per oferir el millor servei els seus clients, llança aquest nou portal amb l'objectiu d'agilitar i facilitar les devolucions de productes adquirits per Internet.
Aquest nou servei dona accés als consumidors a sol·licitar-ne una o diverses devolucions en la mateixa expedició sense mitjancers a través de SEUR. Així mateix, aquesta solució ofereix la possibilitat de tornar els paquets que es desitgin des d'un punt de recollida de la Xarxa Pickup, i o des del propi domicili sol·licitant una recollida. Aquesta xarxa disposa actualment de més de 100.000 punts (s'inclouen botigues de conveniència) i 16.000 lockers a Europa, dels quals més de 7.000 punts són de SEUR. Una vegada realitzada la devolució, el client pot realitzar el seguiment de la mateixa a través d'aquesta plataforma.
La usabilitat de la plataforma també està dissenyada per facilitar la navegació per part dels usuaris. Per realitzar el seguiment de la recollida, l'usuari només necessita disposar del nombre de comanda, número d'enviament o codi postal. A més, des del portal, el consumidor pot descarregar-se l'adhesiu de devolució en un correu electrònic en l'idioma d'elecció del client.
Brendán Burgos, responsable de Vendes Internacional de SEUR, va assenyalar que "una vegada més posem al client en el centre, pensant solucions per facilitar un procés que a molts usuaris els sembla complicat. Amb Return my parcel donem resposta a la complexitat de la logística inversa igualant les facilitats en el lliurament a les de les devolucions i fem més senzill i amb més garanties comprar per internet. D'aquesta manera, estem convençuts que millorarà l'experiència del nostre client".
No només els consumidors finals es beneficiaran d'aquest portal, sinó també les empreses. Les companyies que utilitzin Return my parcel podran personalitzar el portal al look-and-feel de la seva marca, així com també podran rebre feedback dels seus clients, ja que s'incorpora un espai perquè els consumidors incloguin el motiu de la devolució del producte. Igualment, aquesta solució permet centralitzar a les companyies totes les devolucions de caràcter internacional en un sol espai, el que facilita tota la gestió.