L'aerolínia de baix cost Ryanair ha anunciat aquest dilluns que vol contractar 2.000 nous pilots per a la seva flota per fer-se càrrec dels nous avions que s'entregaran a la companyia en els pròxims tres anys. Es tracta dels models Boeing 737-8200 Gamechanger, que segons Ryanair han d'ajudar a reduir despeses, el consum de combustible en un 16% i la reducció del soroll i les emissions de CO₂ en un 40%.
En un comunicat, l'aerolínia assegura que els pilots gaudiran d'"un bon salari", de rotacions de cinc dies per quatre de descans i de formació. D'altra banda, Ryanair també diu que amb les entregues dels nous aparells es cobriran les vacants de capità amb promocions internes i que els nous pilots també podran ascendir a primers oficials i capitans. Ryanair té previst començar amb els cursos de formació a partir d'aquest any perquè els pilots estiguin a punt per a l'estiu del 2022.
El cap de recursos humans de Ryanair, Darrel Hugues, ha detallat que les noves incorporacions es concentraran a mesura que els arribin els 210 nous avions. "És una gran notícia per a pilots experimentats i aspirants, però també per als nostres pilots perquè gaudiran d'ascensos ràpids", ha dit Hugues, que espera que l'aerolínia arribi als 200 milions de passatgers el 2024.
A més, la companyia també ha anunciat que ja ha rebut el primer Boeing 737-8200 Gamechanger i que la compra d'aquestes noves aeronaus suposarà una inversió total de més de 22.000 milions de dòlars. A més, els nous avions tindran un 4% més de capacitat. Aquesta nova flota, assegura l'empresa en el mateix comunicat, "aprofundeix en el compromís mediambiental de Ryanair com la principal aerolínia més ecològica i neta d'Europa".
Rebaixes de sou
Aquest nou pla de l'aerolínia irlandesa xoca, i molt, amb l'anunci del mes d'agost passat quan els pilots de la companyia van acceptar rebaixar-se el sou un 20% durant dos anys per mantenir el seu lloc de treball. L'acord al qual van arribar treballadors i empresa també contemplava que a partir de 2022, el seu salari dels treballadors s'aniria incrementant progressivament fins a assolir el 100% en els dos anys següents, és a dir 2024. Aquest l'acord es va firmar per garantir l'ocupació durant els pròxims quatre anys.
Compres milionàries a Boeing
durant els últims mesos, Ryanair ha estat un dels principals impulsos econòmics per a Boeing. Aquesta última compra s'ajunta amb la que va formalitzar el mes de desembre passat quan va validar una comanda de 75 avions del model 737 MAX. La decisió va arribar en un dels pitjors moments de la pandèmia i quan Boeing buscava remuntar la crisi després de dos sinistres de gravetat a Indonèsia i Etiòpia, entre 2018 i 2019, i la consegüent prohibició de vol durant 20 mesos.
Aquest últim encàrrec està valorat en 9.000 milions de dòlars a preus de catàleg i suposava elevar a 210 els avions demanats a Boeing, amb una valoració de 22.000 milions de dòlars. Ryanair ja era el client de llançament de la variant de gran capacitat del 737-8. Un primer paquet de 100 avions i 100 opcions de compra venen de finals de 2014. Després d'això, van arribar demanats en ferm de deu unitats en 2017 i d'altres 25 en 2018.