L'aerolínia de baix cost Ryanair ha estat a l'ull de l'huracà durant els darrers dies per les controvèrsies amb la base de Girona. L'empresa havia anunciat el tancament de la base gironina, però finalment va fer marxa enrere a canvi de modificar els contractes dels seus empleats a la base i passar-los a fixos discontinus, cosa que ha estat molt criticat per part dels sindicats, la Generalitat i inclús ha rebut avisos del ministeri de Treball dient que els nous contractes han de complir la llei, alhora que se'ls ha obert una investigació des d'Inspecció de Treball. Davant aquesta situació, Ryanair assegura que "tot el que hem fet ha estat per salvar la base gironina, i estem segurs que estem dins la legalitat en tots els aspectes".
Així ho ha dit avui el director de màrqueting de l'empres, Kenny Jacobs, en una roda de premsa en la què ha asseverat que "estem contents d'haver salvat la base de Girona", i també ha dit que malgrat no haver arribat a un acord amb els sindicats, "s'ha estat negociant individualment amb els treballadors i més de 100 d'aquests han signat l'acord dels nous contractes i per tant mantindran la seva feina". Sobre les suposades "coaccions als treballadors per signar els nous contractes" que han denunciat els sindicats, des de Ryanair asseguren que "no hi ha hagut mai coaccions als treballadors, i al final, són contractes estacionals molt normals en el sector del turisme", asseveren.
A més, l'empresa assegura que, al contrari del que havien dit els sindicats, "l'antiguitat dels treballadors no es veu afectada pels nous contractes, per molt que es facin contractes discontinus, la data d'entrada del treballador a l'empresa és la que va ser el primer dia", asseguren.
Tot i que la base de Girona es mantindrà oberta, la companyia seguirà amb el tancament de les bases de les Canàries, concretament a Tenerife, Las Palmas i Lanzarote; tancament que es farà efectiu a partir del 8 de gener. L'empresa ha assegurat que els treballadors de les Canàries es procurarà reubicar-los a altres bases, "però els problemes amb el MAX provoquen que no tinguem tantes vacants com voldríem".
Des de l'aerolínia han recordat que tots els problemes que estan tenint és per la crisi de la producció del Boeing 737 MAX i els problemes de l'exemplar amb el disseny, que ha provocat un endarreriment en les previsions d'augmentar la seva flota. El 2020 Ryanair tenia previst rebre 58 nous MAX, però ara diuen que en rebran entre 0 i 10. En aquest sentit, l'aerolínia explica que "aquest tancament de bases és una decisió únicament comercial, ocasionada pels problemes amb el MAX, i no per cap problema amb les relacions sindicals".