Ryanair ha confirmat que ha cancel·lat 250 vols amb connexió a Alemanya que tenia previstos per a aquest divendres 10 d'agost, amb motiu de la vaga convocada pels pilots del país, que s'han unit a les convocatòries dels seus col·legues a Suècia, Bèlgica i Irlanda.
Amb aquestes noves cancel·lacions, el còmput total de vols que l'aerolínia deixarà d'operar ascendeix a 396, un 16,5% dels 2.400 previstos. A més, aquest nombre encara es podria incrementar si el sindicat de pilots d'Holanda, VNV, que va anunciar la setmana passada que es planteja sumar-se a la vaga, acaba confirmant la seva participació. Amb tot, és la vaga més important que la companyia ha viscut mai.
Aquesta seria la segona a la qual s'enfronta Ryanair en menys d'un mes, ja que els sindicats de tripulants de cabina (TCP) de l'aerolínia d'Espanya, Itàlia, Bèlgica i Portugal ja es van mobilitzar els dies 25 i 26 de juliol, fet que va provocar que la companyia cancel·lés 600 vols, el 12% de les seves operacions a Europa.
Avís dos dies abans
L'aerolínia ha criticat que el sindicat convocant, Vereinigung Cockpit (VC), hagi anunciat la vaga "amb només dos dies d'antelació", i no amb set, com els va demanar expressament. Malgrat això, l'aerolínia ha confirmat que abans de les 16 hores oferirà als afectats informació perquè obtinguin el reembors del bitllet o siguin ressituats en un altre vol.
"Lamentem la decisió de VC de seguir endavant amb aquesta vaga innecessària, sobretot tenint en compte que divendres passat els vam enviar una proposta d'acord laboral col·lectiu (CLA, per les seves sigles en anglès) revisat", lamenta el director de màrqueting de la companyia, Kenny Jacobs. Així mateix, Jacobs ha assegurat que van convidar el sindicat alemany a reunir-se amb ells aquest dimarts, però no van respondre a la seva invitació, i ha assenyalat que els seus pilots a Alemanya tenen "excel·lents condicions de treball" amb sous de 190.000 euros anuals, que a començaments d'any es va acordar incrementar un 20%.
En aquest punt, el responsable de màrqueting ha indicat que els seus pilots cobren fins i tot un 30% més que els d'altres companyies de baix cost com Eurowings o Norwegian.