L’aerolínia irlandesa Ryanair preveu créixer un 7% a tot Catalunya de cara a l’estiu del 2018 amb l’obertura de 9 vols nous als aeroports de Barcelona, Girona i Reus. Això es traduirà en un augment de 525.000 passatgers, que arribaran a la xifra total de 9,6 milions de persones anuals.
En concret, hi haurà sis noves rutes a Barcelona, dues a Girona i una a Reus, segons ha anunciat la companyia aquest dimecres en una roda de premsa a la capital catalana, en què també ha llançat un missatge al govern municipal de Barcelona a l’hora de “no limitar” el turisme de la ciutat.
Segons el cap de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, cal “diversificar” les destinacions i permetre “construir més hotels” per “mantenir baixos els preus dels allotjaments".
"Opinió política"
Ryanair ha aprofitat també la presentació per referir-se a l'actualitat política catalana. En aquest sentit, Jacobs, ha constatat que l'aerolínia no té una "opinió política" però sí que ha volgut deixar clar que la companyia continuaria operant i creixent a Catalunya tant si esdevé un estat independent com si continua formant part de l'Estat.
"Tot negoci et dirà el mateix, tant si és un supermercat com una aerolínia", ha precisat abans d'afegir que la demanda europea i mundial per visitar Catalunya "no canviaria" per l'estatus polític del país.
Noves destinacions
De moment, les noves destinacions des de l’aeroport del Prat seran Frankfurt, Cracòvia, Luxemburg, Malta, Praga i Venècia. Totes elles a excepció de Malta ja estan operatives durant els mesos d’hivern. A Girona s’iniciaran dues rutes noves a Frankfurt i a Riga, mentre que a Reus s’inaugurarà un vol a Shannon (Irlanda). D’aquesta manera, l’aerolínia oferirà un total de 101 rutes diferents des de Catalunya.
Pel que fa al nombre de passatgers, Barcelona preveu créixer en 400.000 usuaris, Girona en 100.000 i Reus en 25.000.
Més turisme diversificat
“L’actual estratègia de no construir més hotels i protestar contra el turisme no és la millor solució a llarg termini”, ha afirmat Jacobs. El directiu ha demanat a les administracions que estableixin un “pla turístic” per tal de "descentralitzar el pes de Barcelona" i “diversificar” les destinacions a d’altres punts del territori.
La membre del departament de vendes i màrqueting, Alejandra Ruiz, ha posat com a exemples Girona, el Pirineu, la Costa Barva, Tarragona o la Costa Daurada.
Des de la companyia també han reclamant que no es limiti la construcció d’hotels a la capital catalana, perquè “si no els preus pujaran”. “Construïu més hotels, si no la gent anirà a Madrid o a Lisboa i es perdran llocs de treball”, ha asseverat Jacobs. “No restringiu el turisme, diversifiqueu-lo”, ha reblat.
Els atemptats
Sobre l'impacte de atemptats a Barcelona i Cambrils el passat 17 d'abril, la companyia ha comunicat que es va produir un “petit nombre de cancel·lacions” i un “lleuger descens” del nombre de visites a la pàgina web. “La gent hi pensa durant uns dies i després la vida continua”, ha conclòs Jacobs.