L'Agència Catalana de Consum ha sancionat aquest dilluns l'empresa de nutrició i dietètica Naturhouse per publicitat il·lícita en la promoció d'un "pack express" que assegurava als usuaris la pèrdua de dos quilos en dos dies.
La resolució de la sanció contra Naturhouse es produeix després de la denúncia interposada per FACUA-Consumidors en Acció el maig de 2018, en entendre que comercialitzar un producte amb propietats miraculoses "pot incidir directament sobre la salut dels consumidors".
L'expedient sancionador estableix que Naturhouse ha dut a terme una infracció greu en matèria de consum en la publicitat d'un dels seus productes.
De moment, segons informa FACUA, l'organisme català no ha comunicat "a quant ha ascendit la sanció ni ha atès la petició de conèixer la quantia de la multa". A més, l'entitat ha recordat que van denunciar a Naturhouse per què van entendre que "comercialitzar un producte atribuint-li unes propietats "quasi miraculoses" pot incidir directament sobre la salut dels consumidors".
Alhora, també han recordat que el Reial Decret 1907/1996 estableix la prohibició de qualsevol tipus de publicitat que "atribueixi a productes alimentaris destinats a règims dietètics o especials, propietats preventives, curatives o altres diferents de les reconegudes a tals productes".
L'empresa espanyola va tancar l'exercici del 2020 amb un benefici de quasi 10 milions d'euros, de fet de 9,4 milions d’euros. Aquests resultats són un 26,7% menys que el 2019, quan va guanyar 13,2 milions d’euros. Les vendes de la companyia durant l'any passat van caure un 32%, situant-se als 55 milions d'euros quan durant el 2019 van arribar als 81,6 milions.