La plataforma nord-americana de jocs Scopely té previst invertir entre 2 i 3 milions d'euros a la seva seu a Barcelona, la primera de la companyia fora dels Estats Units. En roda de premsa, el president de Scopely, Javier Ferreira, ha indicat que aquesta inversió està subjecta a canvis l'any vinent, depenent de la capacitat que pugui absorbir la nova oficina, inaugurada a final de setembre i que l'empresa espera que es converteixi en la seu europea de la companyia. Ferreira ha comunicat que la nova seu, que de moment compta amb 12 empleats, té previst contractar fins a un total de 60 persones el 2018.
Ferreira ha justificat l'elecció de Barcelona com a seu pel seu "accés a talent tecnològic local amb salaris competitius" i per la predisposició des de països europeus i els Estats Units a desplaçar-se a treballar a la capital catalana per la seva "qualitat de vida". Fundada el 2011 a Los Angeles, Scopely és una empresa que es dedica a produir jocs per al mòbil realitzant tot el procés de producció, des de la idea i el disseny del programa fins que aquest arriba als usuaris.
Els ingressos de l'empresa, que ha registrat 125 milions de descàrregues de jocs i compta amb 2 milions d'usuaris diaris, provenen la majoria d'aquells clients que contracten serveis complementaris a través dels jocs descarregats gratuïtament, que representen el 5% del total dels seus jugadors. Ferreira també ha explicat que Scopely també obté ingressos a través de la publicitat que apareix en els jocs que els usuaris es descarreguen als seus mòbils.
A nivell global, Scopely espera facturar aproximadament 255 milions d'euros, mentre que l'any passat el volum de negoci va rondar els 170 milions.