Flag Ship Store (botiga insígnia) i ecosistema del cotxe connectat. Aquesta és la gran aposta per partida doble que el president de Seat, Luca De Meo, ha anunciat en la seva intervenció a la XXXI Trobada d'Automoció d'IESE que reuneix els principals directius del sector de l'automoció. Més concretament, el directiu italià ha explicat que "el cotxe connectat és la prioritat de Seat quant al negoci i pel que fa al full de ruta tecnològic" ja que l'objectiu principal de la multinacional amb seu a Martorell que utilitza l'eslògan de "Seat, orgull espanyol" és "connectar l'usuari amb el concessionari, amb les infraestructures i a tots aquests elements entre si." I a la prioritat, una altra prioritat: Barcelona.
Un dels grans canvis de paradigma dins el negoci de l'automòbil, passa per considerar el client com a usuari en lloc de propietari. "Per als fabricants, el cotxe connectat no és un altre nivell sinó que es tracta d'un altre joc. En aquest nou joc el client serà el centre de la xarxa i no el punt final", ha afegit De Meo. Precisament per això, en els pròxims mesos, Seat durà a terme una prova pilot a la capital catalana del nou ecosistema que vol construir al voltant del cotxe connectat. O el que és el mateix una experiència intel·ligent que inclou el producte però també serveis juntament amb concessionaris i altres agents econòmics i automobilístics.
Teixir aliances amb Barcelona
Per aconseguir-ho, la marca automobilística està en procés de teixir i consolidar aliances amb els principals agents del sector digital a Barcelona, entre els quals s'inclou l'Ajuntament encapçalat per Ada Colau així com altres institucions i startups. "És una forma efectiva que reforça la identitat de marca".
A més de l'aposta, pel cotxe connectat, el president de Seat ha anunciat que està buscant possibles ubicacions al centre de la capital catalana per instal·lar un flag ship store (botiga insígnia). Després que Vinçon s'hagi convertit en una flag ship de Massimo Dutti per cortesia del propietari d'Inditex, Amancio Ortega, Seat també vol crear un gran concessionari de referència. L'objectiu és novament connectar de la forma més smart possible l'empresa amb el territori català i donar a conèixer encara més la marca. Segons De Meo, "en els últims anys amb prou feines podíem considerar-nos followers, i ara podem i volem tenir un paper de lideratge en un dels temes rellevants de cara al futur". I és que "Seat sense Barcelona seria algo incomplet".
Un orgull per bandera
I més enllà de la capital catalana, Seat s'ha marcat com objectiu millorar la percepció que es té de la marca a Espanya. Una finalitat per la qual està fent ús de l'eslògan "Seat, orgull espanyol" o la imatge de la bandera espanyola en les seves presentacions públiques. Amb l'orgull per bandera, es tracta, a més, d'aconseguir que la multinacional aconsegueix tornar-se a posicionar com a primera marca en vendes dins el mercat espanyol. "La gent d'Espanya ha de sentir que Seat és la seva marca de mobilitat i automoció", ha assegurat De Meo, procurant així recuperar el vincle emocional que existia entre la marca i la societat espanyola durant els anys 70. Aquell moment en què "el 600 era un membre més de la família".
En aquest sentit, el president de Seat ha recordat que la firma automobilística és el primer inversor industrial en Recerca i Desenvolupament (R+D) dins el conjunt d'Espanya alhora que ja representa el 3% de les exportacions espanyoles i un 1% del PIB amb una creixent aportació en l'ocupació.
Visió de futur
Per avançar, cal mirar el futur des de el present. I això es precisament el que procura fer el màxim responsable de Seat que també ha confirmat que espera comptar amb un model elèctric comercialitzable a l'horitzó del 2020. De fet, De Meo ja compta amb un prototip amb el qual es mou per Barcelona i que aquest dimarts li ha servit per anar a buscar al president de la Generalitat, Carles Puigdemont, a les portes del Palau a la Plaça Sant Jaume per anar junts fins al Smart City Expo World Congress (SCEWC).
Més enllà del passeig presidencial i del cotxe elèctric, Seat també aspira a fer realitat una estratègia que passa per fer que el ciutadà es compri un vehicle per Internet, el reculli al concessionari i pugui pagar una quantitat fixa al mes per un servei que li permeti oblidar-se de l'assegurança i del manteniment alhora que substitueixi el cotxe cada dos anys. A més, també permetrà renovar el telèfon intel·ligent, utilitzar el servei de facturació ràpida a l'aeroport o posar en marxa la calefacció de casa des del cotxe, entre d'altres.