El president de Seat, Wayne Griffiths, ha assegurat aquest dimarts que la inversió del grup Volkswagen en una fàbrica de bateries a Espanya està condicionada al fet que es venguin cotxes elèctrics, i ha emplaçat al govern espanyol i a les autonomies a accelerar la implementació de les ajudes per a comprar-los.
"Si no es venen cotxes elèctrics a Espanya, no fa falta fabricar-los i no fa falta tampoc una fàbrica de bateries", ha subratllat Griffiths després del llançament del nou model de la companyia, el Cupra Born.
El directiu de Seat ha lamentat que Espanya estigui a la cua d'Europa en la venda de cotxes elèctrics amb un 5% de la quota del mercat i només per sobre de Grècia, i ha afirmat que les converses que manté en aquests moments amb l'Executiu espanyol van sobre "com s'arrenca el mercat d'elèctrics a Espanya".
En aquesta línia Griffiths ha demanat "accelerar" la implantació del pla MOVES III per augmentar la venda de vehicles elèctrics de l'Estat. Alhora, ha assegurat que la manca de cotxes elèctrics és per la falta d'ajudes i la manca de punts de recàrrega, dos aspectes previstos en el pla del govern espanyol per incentivar la mobilitat sostenible.
Griffiths no només s'ha pronunciat sobre la planta de bateries de Martorell, i també ha donat la seva opinió sobre la formació del nou govern de la Generalitat. El màxim responsable de Seat ha valorat positivament la constitució d'un nou Govern de la Generalitat que liderarà Pere Aragonès.
Martorell recupera el ritme de producció
Aquestes paraules de Griffiths arriben la setmana abans que la planta de Martorell restableixi ritme de producció, que es va veure afectada per la falta de semiconductors, amb la recuperació dels tres torns en la línia 2, després que tota la plantilla hagi abandonat ja l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO).
L'ERTO, que es va posar en marxa a mitjan gener davant els problemes de subministraments d'aquests xips, finalitzarà oficialment el pròxim 30 de maig, però, en la pràctica, ha estat aquest dilluns quan els pocs treballadors que continuaven afectats han abandonat l'expedient.
Fonts de la companyia han confirmat aquest punt i han destacat que la fàbrica es prepara per a començar a funcionar a partir del dilluns 31 de maig a tres torns en la línia 2, la que produeix el Cupra Formentor i el Seat León; i amb 2,5 torns en la línia 1.
L'automobilística pretén també accelerar la producció en el segon semestre de l'any amb mesures com el treball en dissabtes al juny i a més l'obertura de la fàbrica a l'agost perquè estigui operativa la línia 2, amb les quals intenta recuperar la producció perduda per l'ERTO.