Seat preveu invertir 5.000 milions d'euros a Catalunya en els propers cinc anys per invertir en projectes I+D per desenvolupar nous models i equips i instal·lacions a la planta de Martorell i aconseguir electrificar la gamma.
Tot i admetre que aquest any ha estat un dels "més difícils en la història de Seat", l'empresa que presideix Carsten Isensee té la intenció que Seat fabriqui cotxes elèctrics a partir del 2025 a Martorell, i també preveu la contractació de més de 100 persones per treballar al SEAT:CODE, el centre de desenvolupament de software que s'ubicarà a la Rambla de Barcelona. A més, Seat ha anunciat que llançarà el nou model e-Born sota la marca Cupra i un nou sistema de motos compartides per Barcelona.
L'e-Born és un cotxe dissenyat i desenvolupat totalment a Barcelona que es fabricarà a Zwickau, Alemanya, i arribarà al mercat l'any que ve.
El president, Carsten Isensee, ha admès el "greu impacte de la Covid-19 en la indústria de l'automòbil", que truncarà els últims anys amb resultats rècord de Seat. Amb tot, ha mostrat confiança que després d'un primer trimestre dolent i un segon de "pitjor", la situació s'anirà recuperant "almenys parcialment, durant la segona meitat de l'any".
"Martorell gairebé ja treballa al mateix ritme de producció que abans de la Covid-19", ha dit el president de Seat, que ha insistit en ser "optimista".
Les pèrdues de Seat
La crisi derivada del coronavirus ha deixat Seat en números vermells. Volkswagen, l'empresa propietària de la marca, xifra les pèrdues en 48 milions d'euros durant el primer trimestre d'aquest any, una xifra que contrasta amb el benefici de 89 milions registrat durant el mateix període de l'exercici anterior.
A banda, Seat va comercialitzar al voltant de 140.000 vehicles entre gener i març (un 20,45% menys respecte a l'any passat) i la seva facturació va ser de 2.558 milions (un 16,21% menys).companyia, la desacceleració del negoci es deu a l'aturada econòmica provocada pel coronavirus.