La sorpresa de Seat era una de les cites més esperades del Mobile World Congress d'enguany. Amb promeses d'"una revolució de la mobilitat del futur", el CEO de l'empresa, Luca de Meo, ha presentat avui la seva gran sorpresa: el Seat Minimó. "És la solució que estaven esperant les empreses de carsharing -cotxe compartit-, un model que serà clau per millorar la rendibilitat d'aquest tipus de companyies. El concepte que avui presentem dóna resposta tant a les necessitats de les urbs com dels proveïdors de carsharing", ha assegurat de Meo. 

El Minimó, un cotxe petit i biplaça, estil taca-taca -els vehicles que es poden conduir a partir dels 14 anys-, presenta grans prestacions, és 100% elèctric, amb autonomia de fins a 100km i té una capacitat de càrrega molt ràpida gràcies al sistema battery swap, que permet carregar la bateria al màxim en pocs minuts. "Volem liderar l'estratègia de micromobilitat del Grup Volkswagen creant idees i productes dissenyats per a trajectes curts", assevera de Meo. 

Foto: Seat | Cedida

De Meo assegura que amb el Minimó s'aconseguirà "una mobilitat més fàcil a la meitat del cost", ja que amb aquest sistema el preu es redueix al 50%, proporcionant "el millor del cotxe i de la moto". El vehicle, de 2,5 m de longitud i 1,24 m d'ample, que ocupa 3,1 metres quadrats enfront dels 7,2 d'un cotxe normal, redueix "considerablement la petjada ecològica a la ciutat". Minimó es pot aparcar en els aparcaments per a motos i, en circulació, dues unitats juntes ocupen el mateix espai que un cotxe de mida mitjana.

El cotxe hiperconnectat amb 5G

Es tracta alhora d'un cotxe que compta amb tecnologia 5G, hiperconnectat, amb diverses prestacions que fins ara encara no havíem vist en un vehicle. Com a exemple, De Meo ha explicat que el Minimó té la capacitat de reconèixer si el conductor té 16 anys o més de 18, i regula en funció d'això les seves característiques. 

Alhora, el cotxe es comunica amb l'usuari a través d'una pantalleta situada a sota de la matrícula del davant i mitjançant l'Assistent de Google a Android Auto, el conductor pot centrar-se en la carretera i mantenir les seves mans al volant mentre interactua amb la seva veu amb el vehicle per obtenir respostes, gestionar tasques i controlar els diferents mitjans .