Seat ha pactat amb els sindicats acabar l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) en vigor el 30 de maig per la falta d'estoc de semiconductors, un mes abans del previst, segons han informat CCOO i UGT en un comunicat. Aquest ERTO es va començar a aplicar el 18 de gener i tenia una afectació diària màxima de 400 persones a la planta de Martorell i 150 a la de Zona Franca.
Aquest pacte arriba per l'"estabilització" de la problemàtica amb el subministrament de xips i per tant s'ha apostat per retirar l'ERTO i començar a planificar com recuperar la producció perduda, de 24.000 unitats aproximadament. Per aquest motiu, els empleats aniran a treballar els dissabtes i diumenges del mes de juny i s'obrirà la fàbrica a l'agost.
Afectació a les plantes
L'afectació serà diferent en les línies de producció del Seat Ibiza i Arona, que en la que fa el Leon i el Cupra Formentor, que es va reduir en una tercera part, passant de fer 900 a 600 cotxes al dia. En el darrer cas, es treballarà durant tot l'agost a dos torns. En el cas de la producció de l'Ibiza i l'Arona, la línia estarà tancada durant tres setmanes a l'agost i només se'n treballarà una, que es recuperarà posteriorment per sorteig entre setembre i desembre.
Tenint en compte que no es té la certesa absoluta que els semiconductors arribin, els sindicats han pactat un mecanisme per compensar la modificació dels plans dels treballadors en cas que no es treballi a l'agost o els caps de setmana. D'aquesta manera, s'ha acordat que els empleats puguin percebre un lineal de 370 euros per treballar una setmana a la línia 1 i 1.200 euros per anar a la feina durant el mes d'agost a la línia 2.
Són susceptibles de ser afectats per aquesta modificació fins a 4.000 persones. Segons informen CCOO i UGT, Seat Components sí que mantindrà l'expedient en vigor fins a finals de juny. Fonts sindicals asseguren que caldrà contractar plantilla eventual per assegurar-se que el personal pugui fer les vacances que entren al conveni.