La direcció de Seat ha plantejat aquest dimecres un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de nou mesos - del 27 de setembre al 30 de juny de 2022 - per al seu personal de producció als centres de Martorell, el Prat de Llobregat i Barcelona per l'escassetat global de semiconductors. Segons ha explicat TV3, l'expedient afectaria de forma rotativa 11.000 treballadors, rotant en torns de fins a 1.000 persones diàries.
Així ho ha traslladat la companyia als representants sindicals en una reunió per abordar noves mesures de flexibilitat per reorganitzar la producció, informa en un comunicat.
Tancament de plantes per la covid
L'automobilística ha explicat que, a causa de la covid-19, els fabricants de semiconductors van reassignar la seva producció a altres sectors i que els nous brots a Àsia han causat el tancament de plantes de fabricació d'aquestes peces.
El vicepresident de Recursos Humans i Organització de Seat, Xavier Ros, ha sostingut que la demanda dels models Seat i Cupra es troba en nivells precovid: "Seguirem fent tot el possible per lliurar l'alta demanda als concessionaris i clients".
Impacte a les plantes de Martorell i Zona Franca
A mitjans de gener, Seat i els sindicats UGT i CCOO van acordar l'aplicació d'un ERTO d'un màxim de 550 treballadors - 400 a la planta de Martorell i 150 a la de la Zona Franca - per dia des del 18 de gener fins al 30 de juny a la falta de subministrament de semiconductors.
L'abril d'aquest mateix any, ambdues parts de l'empresa van pactar escurçar l’ERTO de les plantes de Martorell i la Zona Franca de Barcelona causat per les restriccions en els subministraments de semiconductors, així com 20 dies de tancament a les plantes de Martorell i Zona Franca i de 30 dies a Seat Components.
Tancament per manca de subministrament
Aquesta vegada, la mesura arriba després d'una setmana en què l'automobilística va haver de tancar la planta de Martorell tres dies - el dilluns 6, dimarts 7 i el divendres 10 de setembre - causa de l'escassetat de subministrament global de semiconductors.
Generalment, Seat atura la producció quatre setmanes d'agost, però els problemes d'oferta per la crisi de semiconductors va provocar que s'aprovés que la línia 2 - que fabrica els models León i Formentor - habilités dos torns diaris aquest mes, mentre que la línia 1 també va treballar de forma excepcional una setmana a finals d'agost.
L'empresa ja va haver de frenar la seva activitat a Martorell a causa de l'escassetat de semiconductors els dies 25, 28 i 29 de juny, i 19 i 20 de juliol.