Geopost va presentar els resultats corresponents a l'últim exercici de les seves dues marques amb què opera a Espanya, SEUR i TIPSA. Entre les dues companyies sumen una facturació de 1.135 milions d'euros i, al llarg del 2024, van lliurar un total de 163 milions de paquets.

La facturació de SEUR el 2024 va assolir els 950 milions d'euros, un 3,3% més que l'any anterior, i va lliurar un total de 130 milions de paquets. Del total facturat, un 46% correspon a la línia de negoci dedicada al comerç electrònic, concretament 440 milions d'euros, mantenint el seu rol clau en el creixement de SEUR. Una altra d'aquestes palanques de desenvolupament és el negoci internacional, que també augmenta el seu volum en comparació amb l'any anterior, assolint els 320 milions d'euros.

El tercer pilar sobre el qual s'assenta el creixement sostingut de la companyia són els serveis B2B, com la seva solució SEUR fred. De fet, les dades de 2024 donen un increment del 17,4% en la facturació d'aquesta solució de transport a temperatura controlada.

SEUR ha continuat desenvolupant la seva xarxa Pickup de punts de conveniència. Aquesta extensa xarxa compta ja amb 9.500 punts (incloent-hi 1.300 lockers) a què SEUR va enviar un total de 16,5 milions de paquets l'any passat.

"Assolir aquests bons resultats en un context complex com en el que ens hem trobat el 2024 ha posat en relleu la importància d'haver establert la qualitat del nostre servei i la satisfacció dels nostres clients en el centre. Continuarem treballant per generar confiança a través de serveis basats en la digitalització, la sostenibilitat i la innovació, tres atributs que defineixen a SEUR," va explicar David Sastre, CEO de SEUR.

SEUR va posar en marxa el 2021 un pla d'inversions dotat amb 250 milions que es desplegarà fins a 2025 i que s'està destinant a nous desenvolupaments de cara a millorar l'operativa diària i la relació amb els clients. A més, la companyia també ha realitzat importants inversions en la seva xarxa d'infraestructura per acompanyar el creixement del negoci, així, aquest any estan previstes les inauguracions dels nous centres de Màlaga, Granada i Alaquas (València).

La companyia va tancar el passat exercici amb més de 10.000 professionals i una flota de 6.500 vehicles, dels quals el 20% corresponen a la seva flota sostenible, composta per vehicles elèctrics i mitjans de transport alternatius com caminadors i bicicletes.

TIPSA

Per la seva part, TIPSA va facturar 185,3 milions d'euros el 2024, registrant un creixement d'un 3,9% respecte a l'any anterior. La companyia va transportar 33,4 milions de paquets durant l'any passat, un 4,3% més que l'exercici anterior. Aquestes xifres mostren la important projecció de TIPSA al sector logístic espanyol.

La companyia ha continuat posicionant-se en els serveis de valor afegit per al sector salut, en ser una empresa de transport "de referència", va indicar la companyia, per als sectors farmacèutics, laboratoris, dental i vet a través de la seva divisió TIPSA HEALTHCARE.

"TIPSA continua consolidant la seva posició al mercat logístic nacional gràcies al nostre compromís amb la qualitat i l'eficiència. Els nostres resultats reflecteixen la confiança dels nostres clients en la nostra capacitat per oferir serveis personalitzats i alts estàndards de qualitat, cosa que ens permet mantenir un creixement sòlid en un entorn econòmic desafiador. La nostra xarxa capil·lar i la nostra tecnologia avançada ens permeten adaptar-nos a les necessitats canviants del mercat, assegurant lliuraments ràpids i segurs que enforteixen la satisfacció del client i la nostra reputació al sector", va manifestar María Luisa Camacho, consellera delegada de TIPSA.

Des de 2021, any en què va entrar a formar parteix de Geopost, TIPSA va reforçar la seva estratègia de sostenibilitat alineada amb els objectius del grup i centrada a reduir l'impacte mediambiental de la seva activitat en totes les seves àrees. Per a això, ha posat en marxa iniciatives com la utilització únicament de sobres que provenen en un 99% de plàstics reciclats, la qual cosa li permet comptar amb la certificació Blue Angel, així com l'ampliació de tot el seu programa de reciclatge a tota la cadena de valor. A més, compta amb certificats de construcció sostenible en HUBs com el de Saragossa i ha implementat plans per electrificar part important de la seva flota de vehicles.

Geopost

En un context econòmic mundial encara marcat per la incertesa, Geopost va registrar una facturació de 15.838 milions d'euros el 2024, la qual cosa suposa un augment de l'1% respecte a 2023. Quant a la línia de transport urgent, la facturació va ascendir a 13.277 milions d'euros, certificant un increment de l'1,7%.

Els volums gestionats van ascendir a 2.138 milions de paquets (+2,3% respecte a 2023), la qual cosa representa més de 8 milions de paquets entregats al dia. El grup reforça la seva posició en el segment B2B a Europa, al mateix temps que en el B2C i prossegueix el seu compromís amb la sostenibilitat.

Els resultats del grup confirmen també el creixement dels serveis Out Of Home, concretament, el grup va augmentar un 25% els seus volums gestionats en aquests punts, una xarxa que assoleix ja els 128.000 punts a Europa, incloent-hi 31.000 tanquillas intel·ligents. D'altra banda, el negoci internacional intraeuropeu també va créixer un 6,7% respecte a 2023. Però l'augment més important s'ha registrat en els serveis de lliurament especialitzat, concretament en els de temperatura controlada, en el que Geopost va augmentar el seu volum en un 23,8% a l'últim exercici.

El 2024, les inversions del grup van ascendir a 402 milions d'euros, majoritàriament dedicats ha capacitat de classificació, tecnologia, taquilles intel·ligents i infraestructura d'electrificació de la flota.