SHEIN, el retailer global de moda i 'lifestyle', va celebrar a Madrid un esdeveniment dedicat a la creativitat espanyola, per impulsar el talent jove i fomentar la col·laboració a Espanya. La jornada ha reunit experts, professionals del sector i dissenyadors del programa SHEIN X, en el qual s'han abordat els reptes i oportunitats creatives dins de la indústria de la moda.
Durant la trobada s'ha celebrat una taula rodona amb la participació de Gonzalo Figari, president del club de creativitat / c de c i fundador de CandyStore; Marta de la Rocha, vicedegana i subdirectora de l'àrea de Moda en el Creative Campus de la Universitat Europea; i Lupe de la Vallina, artista i fotògrafa especialitzada en retrat. Els experts han compartit les seves reflexions sobre el significat del que suposa en l'actualitat ser creatiu; sobre el procés creatiu i el desenvolupament d'una idea, de l'equilibri entre intuïció i metodologia, així com dels reptes de la creativitat en un context marcat per la immediatesa, la tecnologia i el canvi cultural. A més, han abordat la importància de la moda com una de les formes d'expressió creativa més visibles, capaç d'explicar històries, trencar estereotips i generar nous imaginaris socials.
Durant la conversa, Gonzalo Figari ha destacat que "la creativitat és una manera d'interpretar el món i connectar amb les emocions. Avui, més que mai, necessitem propostes que trenquin motlles, que expliquin històries i reflecteixin qui som". Per la seva part, Marta de la Rocha ha subratllat: "la moda és una de les indústries més dinàmiques i creatives del món, que es troba en un punt de transformació a causa de les noves tecnologies. És el moment per donar suport als joves dissenyadors a desenvolupar la seva capacitat i aportar una visió fresca al sector".
Finalment, Lupe de la Vallina ha posat en relleu "el repte apassionant de redescobrir l'autènticament humà en el procés creador ara que la intel·ligència artificial està substituint i millorant la nostra perícia tècnica", afegint que "per als joves creatius és clau posar-se en joc a l'hora de llançar propostes al món, evitant la temptació de refugiar-se en un joc infinit de referències, perquè només així tindran una veu interessant".
SHEIN X
En aquest context, SHEIN ha reafirmat el seu compromís amb el talent jove d'Espanya. La trobada també ha servit per compartir algunes dades sobre el programa de suport a joves talents SHEIN X. Actualment, més de 175 dissenyadors espanyols formen part de l'esmentat programa, que ja ha donat suport a més de 5.300 dissenyadors en el llançament de les seves col·leccions. Gràcies a aquesta iniciativa, els dissenyadors poden concentrar-se en el més important: crear i expressar la seva visió, mentre SHEIN s'encarrega de la producció, i el màrqueting i la distribució, oferint-los a més l'oportunitat de vendre les seves col·leccions a més de 150 països i arribar a milions de clients a tot el món.
Durant l'esdeveniment, també s'han presentat algunes de les col·leccions més recents de quatre dissenyadors espanyols que forma part de SHEIN X. Lucila Fernández, que forma part de SHEIN X des de 2024, va presentar una col·lecció inspirada en el romanç estiuenc i els volants tradicionals andalusos. Alba Barcia, en el programa des d'agost de 2024, va mostrar una proposta basada en l'elegància del cos humà i el poder de gaudir del present. Rakel Sánchez Eguía, també incorporada el 2024 a SHEIN X, va presentar una col·lecció que explora la delicadesa femenina a través de siluetes etèries i detalls com llaços i volants. Finalment, Leire Macho Esteban, part del programa des de 2024, va presentar una col·lecció inspirada en l'amor en totes les seves formes, amb tons bordeus i vermells intensos.
Alessandra Bonito Oliva, responsable de Comunicació Corporativa de SHEIN Espanya, ha destacat que "en SHEIN som compromesos promoure un ecosistema inclusiu i dinàmic, on el talent tingui l'oportunitat d'expressar-se lliurement a través de programes com SHEIN X. Els dissenyadors valoren enormement la col·laboració i la visibilitat que oferim, i nosaltres estem molt satisfets de poder impulsar l'increïble talent emergent d'Espanya, un mercat clau en la nostra estratègia global."