Logo Banc Sabadell Economia
 

La start-up catalana Shooter Padel irromp al mercat amb una tecnologia de fabricació única que redueix lesions i la sensació de fatiga. Nascuda a la comarca de Solsona, Shooter Padel és una marca de pales que redueix en un alt percentatge de probabilitats en un 80% el risc de patir una lesió als braços i les mans per la pràctica del pàdel, gracies a una exclusiva tecnologia denominada “Low Vibration Technology”, basada en un sistema multicapa d’absorció dels impactes. Aquesta lesió muscular és la més comuna en la pràctica del pàdel, però també del tennis, i produeix un dolor en els colzes fruit de la pressió a la qual se sotmet tota la musculatura de l’avantbraç que acaba provocant lesions a l’epicòndil.

Una bona correcció en la posició de la raqueta i l’educació postural del cos són bàsiques. Però, en aquest desgast al qual sotmetem els braços, també influencia la qualitat de la raqueta o pala que finalment escollim. Shooter ha passat les comprovacions de monitors i jugadors professionals amb els quals col·labora i en pot constatar la seva efectivitat. També per reduir el risc de lesions, Shooter ha creat el servei de prova de la pala TEST+ que assegura al jugador/a que ha triat la pala que més s’adapta al seu tipus de joc.

b8d352f0 71f7 47ce a2ee eae8ab426c8c
Pala Shooter

Cadena de fabricació europea: sense dependència de la Xina

D’altra banda, la millora en el seu disseny final s’aconsegueix amb l’aposta de productes d’alta gamma i de quilòmetre zero, que permet el segell “Made in Europe” en lloc de l’habitual “Made in China”. Així doncs, Shooter escull cadascun dels seus materials i els produeix a Catalunya. Alguns productes, també poden venir de la resta de la Unió Europea. Això, no només aconsegueix arribar als objectius marcats de qualitat, sinó també trencar amb la dependència dels mercats externs, sobretot de la Xina, d’on venen actualment la majoria dels components de qualsevol raqueta que puguem trobar. El material principal que marca la diferència és un teixit de fibra de carboni i escumes d’alta absorció en un procés laminat amb resines. També en la fabricació es canvien els processos tradicionals. Per tot plegat, es garanteix la reducció de lesions i també la sensació de fatiga anteriorment esmentada.

a8792918 93c5 4ee3 b249 b5f1a78a212e
Fabricació artesanal

Els objectius marcats segons el CEO de l'empresa, Xavier Perramon, són:

  1. Premium “Made in Europe”: Fabricació de gamma alta amb materials més resistents en mètode tecno-artesanal.
  2. Personalitzada: Poden dissenyar el model totalment personalitzat en sèries molt reduïdes i terminis de lliurament en menys de 15 dies com un aspecte diferencial davant les altres marques. La pala pot ser personalitzada pel judador/ra amb el seu nom i també per a empreses i clubs amb el disseny de la seva imatge en el 100% de la pala i en sèries de fabricació de només 15 unitats, inclòs el nom o elaborar sèries per a grups.
  3. Servei TEST+: els únics que que sense cap cost ni l'obligació prèvia d’adquirir la pala i sempre acompanyat amb un assessorament (telefònic o xat) de fàbrica, posen a la disposició de tothom poder provar la pala durant cinc dies i retornar-la si no satisfà les necessitats. I els primers que treballen via online per arribar al client en el tracte directe.
  4. Garantia 3+1: Trenquen el mercat actual i per la qualitat suprema de la pala, afegeixen un any més de garantia (fins a quatre anys), tot i la norma estar fixada en tres a tota la Unió Europea.
  5. Responsabilitat social: Sostenibilitat en el seu procés altament tecno-artesanal, visió de gènere, tot el personal Shooter de tota la cadena de valor (inclosa fabricació) contractat sota legislació espanyola i compromís amb la comunitat local col·laborant en accions socials.

Present a la PADEL EXPO 2022

Precisament, en el pla d'expansió previst, Shooter esta present en la fira internacional PADEL EXPO 2022, la primera fira mundial exclusiva de pàdel que se celebra fins aquest diumenge, 18 de setembre, a l'Scandinavian Xpo a la ciutat d'Estocolm, Suècia. Amb una distribució cada vegada més consolidada als països escandinaus, Shooter aprofita el seu estand a la fira per presentar al públic tota la seva gamma 2022-2023. Amb personal de la central desplaçat a la fira, la marca mostra als visitants les característiques diferencials de les seves pales, totes elles fabricades artesanalment, una a una, a la seva fàbrica d'Olius, Lleida. En aquesta fira, també presenta en primícia un nou concepte de pala de pàdel englobat en les anomenades Flag Series by SHOOTER i Corporate Series by SHOOTER, amb un disseny de pales amb la bandera personalitzada de qualsevol indret, després del seu èxit a Dinamarca.

Shooter Padel Denmark 2
Shooter Padel Denmark 2
Shooter Padel Denmark 1
Shooter Padel Denmark 1

Cerca d'un partner inversor

Shooter Padel obre el seu accionariat a l’entrada d'un partner inversor que el vulgui acompanyar en el seu pla d'expansió en un mercat de fort creixement a nivell mundial. El seu president, Xavier Perramon, assegura que “el projecte té un nínxol de mercat únic dins un esport que s’ha convertit en un dels top ten de la pràctica del lleure de la nostra societat”. La irrupció de Shooter marca la diferència amb la resta de marques. Segons un estudi realitzat per Shooter Padel, per poder captar tot el potencial de creixement de les vendes d'exportació i la web, cal invertir en accions com augmentar la capacitat de fabricació i la publicitat i promoció de la marca que provocaran un sobtat i esperat augment de les vendes.

En aquest sentit, el consell d'administració, el que primordialment busca és un bon acord amb el nou soci, i alhora estar atent a les moltes oportunitats de rendibilitat del mercat, i les múltiples oportunitats que generaran a nivell mundial a la indústria i els negocis relacionats amb el pàdel. Shooter Padel sempre està oberta a arribar a acords amb el partner estratègic interessat en el projecte d'expansió de la marca, que ajudi a implementar i fer créixer el negoci de les pales artesanals i personalitzades, a través d'un innovador projecte digital que és summament diferencial, respecte el que tenen la resta de marques més interessades en el volum i menys en la qualitat i l'exclusivitat de la pala, lluny de l'estratègia de diferenciació de Shooter. Per dur a terme el pla de negoci 2022 i el pla estratègic 2022-2026, Shooter generarà un 59% de noves accions (addicionals) a favor dels actuals socis i del nou partner que estigui interessat en el futur del projecte Shooter.