El president de Agbar, Ángel Simón, ha dit aquest dijous que "necessitem tranquil·litat i seguretat institucional a Barcelona" a fi de potenciar la marca de la ciutat catalana. Simón ho ha explicat aquest matí, en el qual ha fet aquesta reflexió sobre la imatge de la capital catalana i sobre la incidència del debat polític sobre ella.
De fet, Agbar va ser una de les empreses que va traslladar la seva seu a Madrid després dels fets de l'1 d'octubre i el decret del govern de Rajoy que permetia el trasllat exprés de les seus fora de Catalunya, i ha estat l'única que ha tornat a instal·lar-se al territori.
Amb tot, el directiu de Agbar i del grup Suez ha assegurat que Barcelona va viure "un moment extraordinari" la dècada dels noranta, però ha lamentat que avui es necessita aconseguir que la marca torni a aportar valor i no resti valor". "Necesitamos tranquil·litat i seguretat institucional", ha dit Simón, que ha explicat que es requereix que la marca Barcelona torni a estar associada a una sèrie de qualitats.
Els reptes del canvi climàtic
Simón també ha parlat dels reptes que ens ofereix el canvi climàtic. "Partim d'una situació global en la qual el 2050 tindrem una població mundial que pot arribar a 9 mil milions d'habitants, majoritàriament vivint a grans ciutats, que representarà un augment del 40% dels recursos hídrics necessaris per dotar les necessitats població, un creixement del 35% d'energia i un 40% dels recursos agrícoles", ha assegurat.
Quant a la denominada "remunicipalització de l'aigua", Simón ha expressat que: "L'aigua és un servei públic i no es pot remunicipalitzar el que ja és municipal, quan l'aigua cau del cel és gratis, però portar-la a casa seva 24 hores al dia els 365 dies de l'any no ho és. L'aigua és pública, existeix un regulador, en el cas de Barcelona l'empresa és mixta, un 15% de l'empresa de Barcelona és de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, en la qual ells aporten el sanejament que en aquests moments requereix decisions urgents d'inversió per tenir a punt les obres necessàries per realitzar la depuració d'aigües. I aquesta inversió només es pot produir des de la col·laboració públic-privada".
En aquesta mateixa línia de col·laboració públic-privada, Simón ha posat com a exemple el cas de Terrassa, on Ajuntament i empresa privada han arribat a un acord per a la gestió del dia a dia de l'aigua ja que Mina de Terrassa és el principal proveïdor del consistori.
Per a Ángel Simón, un altre repte mundial rau en les necessitats del consum agrícola que suposa un 70%, davant el 18% industrial i 12% ciutadà. En el futur es necessitarà una producció agrícola més gran i l'aigua parteix un vector fonamental d'aquesta eficiència més gran que es necessitarà. Un dels principals objectius de la companyia per a 2019 és incrementar la participació en aquest sector.
Finalment, respecte a Barcelona, Ángel Simón ha expressat que: "Necessitem una tranquil·litat institucional que ens permeti sortir a l'exterior: Barcelona ha de tornar a ser una marca que aporti valor i que els projectes de fora que vinguin a establir-se sàpiguen que se'ls ajudarà a desenvolupar el seu projecte en lloc de posar-los obstacles".