La companyia ferroviària francesa SNCF ha presentat aquest dijous l'oferta que desplegarà per a la línia París-Barcelona quan l'exploti en solitari, sense Renfe, a partir de l'11 de desembre, i que inicialment es farà amb dos trens al dia per sentit, el doble que ara. Sncf Voyageurs, l'empresa del grup SNFC que gestiona el transport ferroviari de passatgers entre França i altres països europeus, oferirà la seva oferta d'alta velocitat TGV Inoui, que enllaçarà Barcelona i París des de 39 euros. En un comunicat aquest dijous, la companyia ha explicat que la venda d'aquests bitllets ja és oberta i que comptarà amb dues freqüències diàries en cada sentit, augmentant la xifra a tres a l'estiu.

El TGV Inoui, que compta amb 509 seients, sortirà de l'estació de Barcelona-Sants i farà parades a Girona, Figueres i a les poblacions franceses de Perpinyà, Narbonne, Béziers, Agde, Sète, Montpeller, Nimes, Valence i París Gare de Lió. A més, hi haurà wifi. El servei es presenta com "la solució més sostenible" per viatjar a França, ja que suposarà un impacte de diòxid de carboni 65 vegades menor que el de l'avió i 25 vegades menor que el del cotxe, a més d'apostar per una oferta de restauració, segons asseguren, "respectuosa amb el medi ambient", així com pel 85% dels envasos utilitzats a bord i el 100% del parament reciclables.

Tarifes

Per als passatgers ocasionals s'ha creat la tarifa Essential, des de 39 euros, a segona classe, a partir dels 12 anys i amb un 50% de descompte per als nens de 4 a 11 anys; la tarifa Flexible, un bitllet bescanviable i reemborsable sense cost fins a la sortida del tren; i la tarifa Bambin, per a nens de 0 a 3 anys amb un preu de 9 euros per seient o gratuït si no ocupa plaça. També s'ha creat la Carte Avantage SCNF per als viatgers freqüents, que té un cost de 49 euros i permet als passatgers obtenir un 30% de descompte per bitllet, a més d'un 15% al ​​càtering a bord, entre d'altres avantatges. L'oferta TGV Inoui amb trens d'alta velocitat de dos pisos recorrerà els 1.000 quilòmetres que hi ha entre París i Barcelona, ​​amb un temps de trajecte que ronda les sis hores i mitja. A partir de l'11 de desembre sortirà un tren al matí i un altre a primera hora de la tarda de cada ciutat (a les 9.42h i a les 14.56h des de París, a les 10.33h i a les 14.32h des de Barcelona), però s'hi afegirà un tercer per sentit durant l'estiu del 2023. 

I Renfe?

La Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF) va anunciar l'abril passat que no volia renovar l'acord d'explotació conjunta amb Renfe de les línies entre França i Espanya i que tenia intenció d'operar en solitari el corredor París-Barcelona. També va anticipar que no continuaria amb les línies Marsella-Barcelona-Madrid i Lió-Barcelona, ​​que ha estat operant fins ara amb Renfe perquè considerava que no podien ser rendibles. A la pràctica, això significa que desapareixeran a partir de l'11 de desembre perquè Renfe no les reprèn en solitari tot i que ara, aquesta companyia està pendent d'autorització per posar també el seu servei en marxa.

La companyia francesa és present a Espanya des del maig del 2021 en competència directa amb Renfe amb la seva marca Ouigo, primer amb la línia Madrid-Barcelona, ​​a la qual s'ha afegit la de Madrid-València al començament de mes. Està previst que en el primer semestre del 2023 llanci igualment una tercera, entre Madrid i Alacant. El corredor París-Barcelona dependrà directament de la SNCF i no de la filial que opera a Espanya Ouigo.