Solfy és el primer marketplace de l'Estat que impulsa l'autoconsum d'energia solar i pronostica un fort creixement del sector energètic fotovoltaic. Els números indiquen que, més enllà de la sostenibilitat, també hi ha una derivada econòmica d'estalvi. A tall d'exemple, es poden amortitzar fins a 5.000 euros en poc més de 4 anys, i 100% personalitzat per a cada client, segons assegura aquesta start-up catalana. Passar-se a l'autoconsum d'energia solar permet estalviar entre un 50% i un 90% en la factura energètica, però moltes famílies i empreses no han fet el pas fins ara per l'elevat cost de la instal·lació de sistemes fotovoltaics. És per això que a principis d'aquest any un grup d'emprenedors posava en marxa Solfy. Així doncs, en la pròxima dècada el sector podria crear entre 200.000 i 300.000 ocupacions, pronostica Solfy.
Aquestes dades es complementen amb la facturació d'aquesta start-up catalana que ja supera el milió d'euros i compta amb acords amb gairebé un miler d'instal·ladors, que han desplegat milers de panells solars per als seus clients. Gràcies al seu marketplace, pot oferir els millors projectes al millor preu del mercat, facilitant a més de la contractació, la gestió de permisos i bonificacions de les administracions públiques. "Oferim un projecte fotovoltaic 100% personalitzat a cada client, podent instal·lar inversor central, o microinversors, l'última tecnologia que permet un control independent per panell i major rendiment, fins i tot amb ombres, a un cost molt per sota del que es trobava ara al mercat", assenyala Sergio Balcells, CEO de Solfy.
Estalvi energètic, però també econòmic
L'evolució de Solfy ha permès a aquesta start-up conscienciar sobre la importància d'apostar per l'autoconsum energètic, un aspecte que cobra més importància si es té en compte que les factures de la llum segueixen disparades. "Volem fer possible que qualsevol família o empresa pugui accedir a la millor oferta, la que més s'adapta a les seves necessitats de consum, tenint en compte factors com les hores de llum o les característiques de l'habitatge o el negoci, entre d'altres". Per posar exemples Catalunya, però també Madrid, les Illes Balears, Andalusia, el País Valencià, l'Aragó i Castella i Lleó ja s'han començat a fer les primeres instal·lacions. Com assenyala Balcells, s'estan donant totes les condicions favorables per instal·lar panells solars (preu, estalvis produïts, legislació, consciència mediambiental) i comprometre's amb un dels desafiaments més importants que té la humanitat, és a dir, contribuir a la cura del medi ambient. "Ens ha permès veure la ràpida evolució del sector i l'enorme repte que tenim tots per davant".
La consciència per un planeta més net i lliure d'emissions de gasos d'efecte hivernacle està impulsant canvis en el sector energètic i la solar fotovoltaica és una de les grans protagonistes, augmentant fins a un 30% la potència instal·lada el 2021, segons el darrer Informe del sistema elèctric espanyol 2021. No obstant això, per a Solfy, "la transició energètica només es completarà amb èxit si tots els ciutadans poden accedir a l'autoconsum fotovoltaic". Una missió en la qual seguiran treballant durant els pròxims anys per consolidar-se com l'empresa d'autoconsum solar líder a Espanya primer i a Llatinoamèrica més endavant. L'objectiu de l'empresa en paraules de Sergio Balcells, Founder i CEO de Solfy, és "que la start-up creixi i generi el màxim benefici, tant als clients (llars i famílies que puguin estalviar molts diners en les seves factures de llum i ser independents energèticament) com al planeta (estalviant milers de tones de CO2) i als inversors, convertint-se en el que ell aspira a crear i que autodenomina el primer "ETHICORN" del món. Aquest concepte es refereix a la primera empresa tecnològica, ètica i sostenible del món valorada en 1.000 milions de dòlars.
En paral·lel, Solfy acaba de tancar la seva primera ronda d'inversió amb un finançament procedent de capital privat que ascendeix a 415.000 euros. Entre els principals inversors que s'han sumat al projecte de Solfy es troben els reputats Bonsai Partners, David Tomás, Albert Rio, Rubén Ferreiro i François Derbaix, entre d'altres. La capitalització s'ha aixecat en un moment de gran transcendència tant per a la companyia com per al sector energètic fotovoltaic. La start-up està immersa en una fase de creixement per al qual busca incorporar grans talents entre enginyers i professionals fotovoltaics. En els pròxims dos anys, Solfy espera moure un volum de negoci d'uns 5 milions d'euros. L'empresa va començar a operar fa a penes 6 mesos, ja ha facturat més de 300.000€ i preveu facturar en el seu primer any de vida sobre 1 milió d'euros. Segons explica el CEO, Sergio Balcells, en aquests primers mesos, s'han tancat a través del Marketplace desenes de projectes d'instal·lacions fotovoltaiques, mostrant l'interès l'escala que ha despertat la companyia.