La start-up francesa de lloguer de cotxes online Virtuo ha aterrat a Barcelona per obrir-se mercat a l'Estat. De moment, la companyia establerta a 14 ciutats com París, Londres i Brussel·les, comptarà amb 100 vehicles a la capital catalana i preveu arribar a Madrid a finals d'any. Virtuo ofereix trajectes a partir d'un dia amb els quals volen "revolucionar" el sector tradicional del lloguer de viatges llargs que "no ha canviat" en els últims anys i allunyar-se la saturada oferta de trajectes curts urbans dominades per empreses com Uber o Cabify, ha explicat el director general de Virtuo a Espanya, Mauricio Sabater. L'empresa fundada el 2015 proposa "eliminar la paperassa, les cues als mostradors i els càrrecs ocults" a través d'una gestió 100% digital.
Per registrar-se a l'aplicació, l’usuari s’ha de fer una foto del carnet de conduir i un autoretrat, dades que són validades en menys de 2 hores. Després, l'empresa facilita una clau digital que funciona a través de 'bluetooth' i que obrirà el vehicle. El servei a la capital catalana està operatiu des del 4 de juny i els vehicles estaran disponibles a l'aeroport de Josep Tarradellas-Barcelona-El Prat, l'estació de Sants i aparcaments de Jardinets de Gràcia, plaça de Catalunya i Francesc Macià.
"El mòbil és el centre d'operacions de tot, som un producte tecnològic, sense el telèfon és impossible accedir al servei", apunta Sabater, que assegura que l'aposta 100% digital és encertada perquè l'expansió de la tecnologia mòbil per tot arreu és “inevitable”. "Les persones que no tinguin mòbil cada vegada ho tindran més difícil", ha valorat.
La companyia es proposa atraure "urbanites" locals i turistes que vinguin de pas amb uns preus "assequibles" si es té en compte que el lloguer ofereix vehicles "premunim" amb assegurances a tot risc. El lloguer d'un sol dia pot rondar els 59 euros, una xifra que es va abaratint gradualment si es contracten períodes més llargs. A partir de deu jornades, el preu per dia és de 32 euros.
L'empresa calcula que el 64% dels barcelonins no disposa de cotxe propi i el 36% restant només l'utilitza el 4% del temps. Unes dades que, per Virtuo, demostren que el vehicle de propietat no és la millor opció per la mobilitat interurbana a Barcelona. Per Sabater, era importar desembarcar a la capital catalana perquè és un hub tecnològic i turístic.
Des de Virtuo, defensen que poden tenir més èxit que altres empreses que han fet al salt al sector de lloguer de cotxes com Avancar, que va tancar fa uns mesos, perquè no se centren en arrendament per minuts hores i, per tant, no competeix amb taxis i empreses com Uber i Cabify.
Des de la seva creació, Virtuo ha aconseguit 30 milions d'euros en diferents rondes de finançament que li han permès tirar endavant aquesta proposta "100% mòbil" i amb la qual volen afegir un vèrtex tecnològic a l'arrendament tradicional de cotxes. "El lloguer tradicional no ha canviat gens en els últims anys, segueix igual, has de fer cues als aeroports, a l'estació, donar les dades, nosaltres ens saltem tot això gràcies a la tecnologia", apunta Sabater.