Logo Banc Sabadell Economia
 

El món immobiliari sempre ha estat ple de comissions que fan que al final del procés de venda o compra hi hagi gran part del preu final no sigui pagar l’habitatge en si sinó la gestió de l’empresa immobiliària. Davant d’aquest mateix problema es van trobar en Víctor López, Héctor Rangel i Edgar Pérez i es van plantejar canviar el model immobiliari tradicional eliminant les comissions percentuals i fent-les un número fix amb la creació del seu propi projecte, HiHomie. Concretament, aquesta startup catalana és una immobiliària que aposta 100% per l'entorn digital que proposa tarifes planes i preus fixos sense comissions. A més, també inclou un servei d'intermediació amb diferents entitats financeres per accedir a crèdits hipotecaris i així agilitzar i facilitar les transaccions en el sector i no inflar el preu final. 

Eliminar les comissions d'agència i fixar tarifes planes evita encarir entre un 5% i un 7% el preu final que es paga per la compra d'un habitatge, ja que tenen com a principal objectiu no inflar el preu final. De fet, en una conversa amb ElNacional.cat, Víctor López, CEO i cofundador de l’empresa, explica que els serveis de HiHomie se situen a partir dels 3.000 i 4.000 euros, en funció del servei que contractis i de les dimensions de l'habitatge, davant del mínim de 15.000 euros que cobren les agències tradicionals i que això és possible gràcies a la digitalització, que dinamitza el mercat, millora la relació entre comprador, venedor i els agents immobiliaris i hipotecaris, així com treballar amb un major nombre d'operacions. “Tot això redueix costos i el temps que es triga a vendre un habitatge: trobem comprador en una mitjana de 30 dies, davant dels 12 o 18 mesos actuals de les agències”, assegura López.

A més, HiHomie també aprofita les noves tecnologies per a oferir un servei d'intermediació hipotecària amb la majoria d'actors del sector sense encarir el cost dels serveis de l'agència i donant accés a crèdits que a vegades aconsegueixen el 100% més despeses. “La intermediació ens permet millorar la imatge de solvència dels compradors, la qual cosa facilita la concessió dels crèdits”, comenta López. A més, també aprofiten les noves tecnologies fer tours virtuals als pisos en venda, que faciliten que els potencials compradors tinguin una millor primera impressió de l'habitatge que no pas només amb fotografies. Pel que fa al model de treball, actualment HiHomie ofereix serveis presencials en tota la demarcació de Barcelona i online a tot l'Estat. 

Sense rondes d'inversió

Un dels fets més curiosos de HiHomie és que en els dos anys que tenen de vida encara no han obert cap ronda de finançament i que, per tant, han pogut finançar el creixement de la companyia sempre amb fons propis. De fet, López assegura que són rendibles des del segon mes de vida. Això ha provocat que el creixement potser ha estat una mica més lent del normal, però els ha permès no dependre de tercers a l'hora de prendre grans decisions. Un molt bon exemple d'aquest funcionament és l'estratègia de creixement d'infraestructures de l'empresa, que contempla l'obertura de la nova seu de la companyia a Barcelona, i la presència de locals a les principals ciutats de l'estat, com Madrid o Sevilla i les capitals catalanes. Tot plegat també comportarà una ampliació de l'equip amb la previsió de tancar el 2022 sobre els 25 treballadors.

Ara bé, López reconeix que de cara al 2023, un cop ben establert el model a l'Estat, tenen pensat llançar-se als mercats internacionals i entrar en països com Itàlia o Portugal i que aleshores, potser serà el moment d'engegar la primera ronda de finançament. Això sí, sempre que HiHomie assoleix les previsions de facturació previstes, que de moment estan anant pel bon camí.