Telefónica ha ampliat la seva fibra òptica a més de 3,7 milions d'habitatges i comerços de Catalunya, segons el balanç d'accessibilitat a Internet de la companyia a tancament de 2020. Aquesta dada implica que el 77% d'habitatges i negocis del territori tenen fibra òptica. En aquest sentit, per províncies, a Barcelona són 2.850.000 les llars i comerços que poden contractar aquest servei, a Tarragona ja sumen 376.800, a Lleida arriben als 179.500 i a Girona representen 306.900 llars.
El 2020, la companyia ha instal·lat aquesta tecnologia en 46 municipis de Catalunya i preveu desplegar-la a tots els municipis catalans abans que finalitzi 2025. La companyia també ha desplegat tecnologia 4G i 5G en l'últim any. Actualment, un 98,5% dels catalans disposen de cobertura 4G i un 81% tenen accés a la connexió 5G, un dels objectius que tenia la companyia per a la fi del 2020, tal com va anunciar a finals d'any.
Per aconseguir-ho, els últims anys, Telefónica ha invertit 1.200 milions d'euros en la construcció d'una xarxa "totalment nova", segons l'empresa, que potencia el teixit empresarial i institucional de Catalunya.
Desplegament del 5G
L'últim any, marcat per la pandèmia del coronavirus, la companyia ha reforçat les seves infraestructures per garantir el funcionament de les xarxes durant el període de confinament. Telefónica ja ha cobert 200 poblacions amb 5G. Tota la xarxa de coure haurà de ser substituïda per fibra abans de 2025, quan també finalitzarà l'apagat de la xarxa 3G.
La demanda d'Internet s'ha disparat en els últims mesos a causa de les restriccions sanitàries derivades de la pandèmia, que han resultat en un augment significatiu de la presència de les famílies a les llars. Durant el confinament, Telefónica va registrar xifres rècord de consum d'Internet fix, Internet mòbil, trucades des de telèfon fix i trucades a mòbil. Per aquest motiu, l'equip d'operacions de la companyia va reforçar infraestructures i va duplicar el personal operatiu.
De fet, el tràfic de dades a la banda ampla fixa va arribar a registrar increments del 50%, mentre que les trucades des de telèfons fixes es van disparar fins a un 150%. En la xarxa mòbil, l'augment va ser proper al 70%, tant en tràfic de dades com en trucades.
D'altra banda, la companyia, en línia amb la seva política de Responsabilitat Social Empresarial, ha aportat a Catalunya 1.500 tauletes i 1.820 targetes SIM amb 40 GB mensuals a famílies en situació de vulnerabilitat amb fills en edat escolar perquè puguin seguir formant-se i a hospitals i residències perquè els malalts puguin comunicar-se amb les seves famílies.