La companyia Telefónica va obtenir en els primers nou mesos de l'any un benefici net de 9.335 milions d'euros, front els 671 milions del mateix període de 2020, és a dir, 14 vegades més que l'any passat, després de l'impacte d'operacions com la venda de torres de Telxius o la fusió al Regne Unit. Segons ha informat aquest dijous el regulador borsari, la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l'operador va ingressar 29.603 milions d'euros fins al setembre, un 8 % menys, degut principalment als canvis de perímetre de consolidació després de les operacions de venda realitzades.

Durant el trimestre juliol-setembre, Telefónica va guanyar 706 milions d'euros, davant els 160 milions de pèrdues que havia registrat un any abans. El deute financer net continua baixant, fins a 25.000 milions d'euros, un 31,8 % menys que en la mateixa data de 2020. Així, la companyia ha confirmat el dividend de 2021 de 0,30 euros per acció, pagable, la meitat el desembre de 2021 i la resta el juny de 2022, com a dividend flexible voluntari.

Comportament sòlid


Els resultats de gener-setembre estan en línia per assolir els objectius de 2021, segons Telefónica, que no dona xifres concretes, però sí que confirma uns ingressos i oibda (guany operatiu abans de depreciacions i amortitzacions per les seves sigles en anglès) estables o amb lleuger creixement interanual en termes orgànics. També preveu un nivell de la ràtio de capex (inversions en béns de capital o despeses en capital) sobre vendes del 15 %.

D'acord amb les dades de l'operador, en termes orgànics, els ingressos van augmentar en aquest tercer trimestre un 3,6 % interanual principalment pel millor comportament dels clients de grans empreses. Fins al setembre, en termes orgànics, la xifra de negoci va créixer un 1,7 % interanual. El seu president, José María Álvarez-Pallete, ha afirmat, en la mateixa comunicació a la CNMV, que el comportament de la companyia ha estat "sòlid" durant el trimestre, tenint en compte que s'ha mantingut el ritme de creixement interanual d'ingressos i oibda per segon trimestre consecutiu.

El deute financer, ha recordat, s'ha reduït en 1.200 milions d'euros, mentre que s'ha mantingut la inversió en capital (CapEx) sobre vendes en el 13,2 % a setembre, dins de l'objectiu anual.

Creixen els clients

El nombre d'accessos a clients de Telefónica és de 358,23 milions, un 2,1 % més que en el mateix període de l'any passat, sent els de fibra fins a la llar els que més han crescut, en un 23,4 %, mentre que descendeixen els clients de fix, en un 8,5 %. Pel que fa a les línies mòbils per contracte, han crescut un 5,3 %. L'oibda fins al setembre es va situar en 20.620 milions d'euros, un 111,6 % més i la inversió en capital (capex) 4.893 milions, un 20,3 % més.

El flux de caixa lliure, incloent-hi arrendaments, es va situar en 1.470 milions, un 47,5 % menys que el 2020, afectat pel pagament de 310 milions per l'espectre adquirit a Espanya en la subhasta de la banda de 700 Mhz per al 5G.

Exposició a Hispam


Telefónica continua amb el seu pla estratègic, aprovat fa dos anys i que afecta la seva exposició a Hispam (tota Llatinoamèrica, menys Brasil), on en aquest últim trimestre ha completat la venda de la seva filial de Costa Rica per 455 milions d'euros a Liberty Global i on va anunciar la venda d'El Salvador a Corporació Multiinversions per 144 milions a l'octubre. El segment Hispam de Telefónica ja opera com una empresa autònoma amb un centre de serveis compartits i que genera eficiències, mentre es prepara per capturar oportunitats de creixement als principals mercats.

En la imatge principal, la seu de Telefónica / Europa Press