Telefónica ha reestructurat la cúpula directiva de la seva filial a l'estat Espanyol, que passa a estar configurada per sis grans àrees que dependran del seu president, Emilio Gayo. El mandatari de la multinacional també ha decidit incloure dues noves divisions per al negoci de verticals i majorista, segons ha anunciat l'empresa aquest mateix dimecres en un comunicat. En concret, la companyia ha constituït sis grans àrees en què es dividirà el seu negoci: B2B (empreses), B2C (consumidors), Majoristes, Verticals, Audiovisual i Operacions, Xarxa i Tecnologia de la Informació (ORTI). A més, l'empresa ha establert una direcció transversal d'Experiència client i qualitat.
Emilio Gayo, que ha impulsat aquesta reestructuració, ha explicat que aquesta transformació de la companyia té per objectiu "incrementar l'agilitat, millorar l'eficiència de les operacions i centrar-se encara més en el client, tant de residencial com l'empresarial". Amb aquest nou model organitzatiu, Óscar Candiles, actual director d'Estratègia i Majorista de Telefónica, es posarà al capdavant de l'àrea B2C, que gestionarà tot el referit als clients residencials. Juntament amb ell, el director del Territori Est, José Manuel Casas, assumeix l'àrea de Verticales, que se centrarà a Movistar Prosegur Alarmas, eHealth, Energia i Serveis Financers i coordinarà "tots els negocis verticals que s'incorporin a l'oferta comercial a clients i empreses".
Per la seva part, Marisa de Urquía serà la responsable de l'altra àrea de nova creació de Telefónica, Negoci a l'engròs, que gestionarà la comercialització i enginyeria de clients i operacions a l'engròs. D'altra banda, la companyia ha confirmat que Adrían García Nevado continua al capdavant de l'àrea de clients empresarials i administracions públiques (B2B) i Cristina Burzako com a consellera delegada de Movistar Plus+, en l'àrea d'Audiovisuals. En el cas d'ORTI, que segueix sota la direcció de Joaquín Mata, Telefónica ha assegurat aquest dimecres que vol "enfortir aquesta àrea" i es focalitzarà "en l'automoció, la utilització de la tecnologia com a palanca de transformació i l'eficiència de tots els processos i negocis" de la companyia espanyola.
Per la seva part, Pedro Serrahima dirigirà Experiència de client i qualitat, que reforçarà la relació de l'empresa amb els clients mitjançant "la definició i implantació de polítiques de qualitat". En el cas de l'estructura territorial, amb cinc territoris (Est, Nord, Centre, Sud i Canàries) s'organitza i impulsa per tenir dues grans responsabilitats, la del negoci d'empreses, sota l'àrea B2B i la dels aspectes institucionals, per al que dependran del conseller delegat Sergio Oslé. A més, aquesta nova estructura inclou el nomenament de Luis Rivera com a conseller delegat de la fiberco que, juntament amb Sergio Oslé i les àrees del suport dependran del president de la multinacional, Emilio Gayo.