Les principals telcos europees, Telefónica, Deutsche Telekom, Orange i Vodafone, superen els 1.300 milions d'usuaris a tot el món i es consoliden al podi global per volum de clients. En un mercat global cada vegada més competitiu, on la mida i l'abast s'erigeixen en factors crítics per assolir economies d'escala i eficiència, les operadores europees consoliden les seves posicions.
Superen conjuntament els 1.300 milions d'accessos. Telefónica, presidida per Marc Murtra, compta actualment amb més de 390 milions d'accessos, distribuïts en serveis mòbils, fixos, de banda ampla i de televisió a Europa i Llatinoamèrica. Aquesta xifra la converteix en la primera operadora europea per volum d'usuaris i una de les poques del món amb presència forta en aquests dos continents. Orange de Christel Heydemann supera els 290 milions d'accessos, impulsada per la seva activitat a Europa occidental i una destacada expansió a l'Àfrica, on la companyia francesa ha aconseguit refermar-se com a proveïdor clau en mercats d'alt creixement com la Costa d'Ivori, el Senegal i el Marroc.
Aquesta doble presència continental, a Europa i l'Àfrica, reforça el seu perfil internacional i la col·loca juntament amb Telefónica com una de les telcos amb més projecció global. Vodafone, liderada per Margherita Della Valle, ha vist reduir la seva base després de desinversions en diversos mercats, com és el cas de l'Índia o Itàlia, però assoleix igualment un total de 330 milions de clients. Deutsche Telekom, amb Timotheus Höttges al capdavant, i gràcies a la seva participació en T-Mobile als Estats Units, manté una base entorn dels 308 milions, bàsicament concentrada en aquests mercats específics.
Aquest lideratge en volum global d'usuaris bé pot considerar-se un actiu estratègic en el context actual. L'escala permet optimitzar inversions en xarxes, palanquejar plataformes digitals pròpies i desenvolupar ofertes convergents que combinen connectivitat, serveis cloud, televisió i dades.
Al seu torn, una gran base de clients constitueix un vector clau per monetitzar noves línies de negoci com a ciberseguretat, IoT o intel·ligència artificial aplicada al consum, la qual cosa reforça, en definitiva, la seva competitivitat davant operadors més regionalitzats o menys integrats digitalment. Permet igualment reafirmar el seu paper com a pilars fonamentals de la connectivitat global per la seva capacitat per operar en mercats diversos, adaptar-se a canvis tecnològics i mantenir una oferta de valor atractiva els permet consolidar-se com a referents mundials al sector telco.