El tercer carril entre Castellbisbal i Martorell, una de les obres pendents del corredor mediterràni, comença a pendre forma després de moltes promeses incomplertes i incomptables retards. El consell d'administració d'Adif ha adjudicat el contracte per a la instal·lació del tercer carril en aquest tram d'11 quilòmetres, per un import de 64.144.929,48 euros i un termini d'execució de 18 mesos i mig a la Unió Temporal d'Empreses (UTE), formada per Tecsa i Dragados.
Segons l'administrador d'infraestructures ferroviàries, es tracta d'una actuació "essencial" per al desenvolupament del corredor mediterrani, perquè permetrà enllaçar en ample internacional els trams ja realitzats entre Martorell i la frontera francesa amb els que actualment es troben en execució en les diferents regions que formen part del corredor.
Els treballs preveuen implantar l'ample mixt en les vies d'apartat 4, 6, 8 i 10 de l'estació de Castellbisbal, així com en els ramals d'unió entre aquesta estació i la línia Castellbisbal-Mollet, que ja disposa d'aquest ample de via.
Ample mixt a la factoria de Seat a Martorell
Segons Adif, a més a més, es renovarà la implantació de l'ample mixt al ramal d'accés a la factoria Seat-Martorell, incloent-hi dues vies de l'estació; i la via a l'estació de Castellbisbal, que dóna accés a les factories de Celsa-Gonvarri-Gonvauto.
A l'estació de Castellbisbal s'ampliarà la longitud de les vies d'apartat i se'n crearà una de nova d'estacionament, a més d'altres infraestructures, com un nou pas sota l'autopista AP-7, o la demolició i construcció de part dels passos inferiors en els punts quilòmetres 75/670 i 76/682 i l'adaptació dels túnels de Castellbisbal i Martorell a les noves condicions d'explotació.
Amb aquesta actuació, es recuperarà i renovarà l'antic túnel de Castellbisbal, actualment fora de servei, per incorporar-lo a l'explotació i per crear una tercera via de circulació que connectarà l'estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat als voltants de Martorell.
Afectacions en la circulació de trens
Segons Adif, els treballs presenten una elevada complexitat tècnica, ja que és necessari actuar directament a la plataforma i sobre d'elements del sistema ferroviari i, per això, Adif ha planificat les fases de les obres amb l'objectiu de minimitzar les afeccions sobre la circulació de trens.
Aquesta actuació està cofinançada amb fons europeus a través del Mecanisme "Connectar Europa "(CEF).