La demanda creixent de continguts audiovisuals està generant també un increment en les opcions de formació i Espanya, i especialment Madrid, s'està posicionant com un veritable pol de formació en aquest camp, segons recull Instituto Coordenades al seu últim informe.
En aquest marc, Institut Coordenadas ha analitzat l'oferta formativa actual i les opcions dels joves per convertir-se en professionals en un sector creixent i que compta cada vegada més amb una alta demanda qualificada. Assenyala que "l'èxit" del Madrid Content City en Tres Cantos és un exemple d'això, productores, escoles i les empreses més capdavanteres d'aquest sector es donen cita als més de 25 edificis que actualment formen aquest gran hub de contingut. Netflix també compta amb un enorme complex a la zona amb cinc platós i 22.000 m2 en el primer centre de producció del gegant del streaming fora dels Estats Units.

Entre les opcions de formació, l'informe assenyala a The Core School, l'escola de formació de Grup Planeta, com la líder en el seu camp per la qualitat del seu projecte, el seu claustre i les punteres instal·lacions del seu centre al Madrid Content City de Tres Cantos. Aquesta escola ofereix totes les línies d'educació superior, des de Cicles Formatius de Grau Superior (FP), fins a Màster, passant pels Graus, sempre en relació amb les àrees de coneixement que demanda la indústria de l'entreteniment. La seva proposta és eminentment aplicada gràcies a l'excel·lent equipament del seu campus, dissenyat juntament amb els seus partners, Sequoia i Antena 3, i una àmplia oferta de pràctiques en empreses del sector.

En aquest mateix llistat l'Institut Coordenades recull altres opcions destacades com ECAM (Escola de Cinematografia i de l'Audiovisual de la Comunitat de Madrid), TAI (Escola Universitària d'Arts i Espectacles TAI), l'UTAD (Universitat de Tecnologia i Art Digital, o UDIT (Universitat de Disseny, Innovació i Tecnologia), totes elles amb seu a Madrid.

Els professionals formats en aquestes institucions, segons apunten les últimes dades, estan arribant a uns índexs d'ocupabilitat del 90% en els primers sis mesos després de completar els seus estudis; amb uns salaris o ingressos inicials molt competitius que superen la mitjana nacional, amb remuneracions que oscil·len entre els 30.000 i els 50.000 euros anuals, depenent de la dedicació i l'especialització.

Aquestes dades, recollits en un recent informe de PwC sobre la indústria d'Entreteniment i Mitjans de Comunicació (E&M) també reflexa l'alta demanda d'aquests professionals, que respon al creixement i dinamisme de la nova indústria, i l'atracció d'Espanya com a destinació de producció per a entreteniment; i el treball de molts anys d'organitzacions com Spain Film Commission, o l'esmentat Madrid Content City.