El Port de Barcelona ha canalitzat un total de 2,28 milions de TEU -unitat de logística que equival a un contenidor estàndard de 20 peus- en els vuit primers mesos de 2019, fet que suposa un creixement del tràfic de contenidors de l'1,3%.
En un comunicat, l'enclavament ha destacat que els contenidors d'importació han crescut un 3,7% i sumen 403.731 TEU, mentre que els d'exportació s'han reduït un 4,6% respecte al mateix període de 2018, amb un moviment de 474.812 TEU.
Entre els països que han augmentat els seus intercanvis amb el port destaquen Aràbia Saudita (+ 11,4%), Japó (+ 7,2%), Egipte (+ 6,2%), Estats Units (+ 5,5%) i Turquia (+ 4,8%), mentre que la Xina continua sent el seu primer soci comercial -amb un augment de 4,4% i un tràfic de 229.984 TEU-.
Tenint en compte tots els segments de càrregues, el tràfic total ha crescut un 0,8% -sumant 46.350.000 de tones-, destacant tant l'augment d'hidrocarburs com el gasoil (+ 12,5%) i el gas natural (+ 2,2%), com l'increment dels biocombustibles (+ 157,2%) i d'olis i greixos (+ 30,7%). Les autopistes que connecten Barcelona amb Itàlia i el nord d'Àfrica han transportat 278.472 unitats de transport intermodal (UTI) -equivalents a camions, plataformes i remolcs-, fet que suposa un descens del 1,6% respecte a 2018.
Fins a l'agost, el Port de Barcelona va rebre 3,16 milions de passatgers, un 5,4% més que en el mateix període de l'any passat; els viatgers de ferris s'han incrementat en un 5,3%, mentre que els creueristes a un 5,4%.